وحشت از اتباع سعودی در کشورهای عربی

وحشت از اتباع سعودی در کشورهای عربی
شنبه 26 مهر 1393 - 23:13

العالم - مسئولان کشورهای عربی و غیرعربی از بیم عناصر گروه داعش ، تدابیر کنترلی را در هتل ها درباره اتباع عربستان سعودی تشدید کرده اند.

به گزارش پایگاه شبکه خبری العالم ، هتل ها نیز مانند فرودگاه ها این تدابیر را  در باره اتباع عربستانی بخصوص جوانان مجرد به اجرا گذاشته ا ند. 

تشدید تدابیر امنیتی شامل بازرسی دقیق افراد ، تفتیش کامل وسایل و چمدان های مسافران عربستانی برای اطمینان از وابسته نبودن آنان به گروههای تروریستی - تکفیری است.

تدابیر امنیتی در هتل های کشورهای نزدیک به مناطقی که داعش در آن جا مستقر است مانند اردن و لبنان بیشتر به چشم می خورد.

پس از انفجار در یکی ازهتل های بیروت پایتخت لبنان که بعداً معلوم شد عامل آن یک تروریست سعودی بوده است، تدابیر امنیتی در هتل های کشورهای عربی تشدید شد.

جوانان مجردی که از مصر، اردن و لبنان بازگشته اند، گفته اند که تدابیر امنیتی برای جوانان سعودی در مقایسه با دیگران بیشتر است و جوانان مجرد بیش از جوانانی که با خانواده هایشان سفر می کنند ، مورد بازرسی و تفتیش قرار می گیرند.

مسئولان امنیتی در فرودگاه های عربی در گفتگو با روزنامه الحیاه چاپ عربستان به تشدید تدابیر امنیتی و بازرسی های جدی از مسافران کشورهای مختلف عربی از جمله عربستان اقرار کردند و گفتند که این اقدام ها بیشتر شامل جوانان مجرد بوده و علل آن نیز مسائل امنیتی است.

یک جوان سعودی که به چند کشور عربی منطقه سفرکرده و شاهد برخی از حملات و انفجارهای تروریستی با مشارکت جوانان سعودی بوده است که به گروه های تروریستی مانند داعش پیوسته اند ، گفت که تدابیر امنیتی برای جوانان سعودی بسیار شدید بوده است.

وی افزود: به صورت روزمره اخباری درباره پیوستن جوانان سعودی یا کشته شدن آنان در اقدام های تروریستی در خارج یعنی درعراق یا سوریه به گوش می رسد و همین مساله باعث شده که تابعیت سعودی موجب ترس و نگرانی درمیان مسئولان کشورهای عربی شود.

وی گفته است که هنگام تعطیلات عید سعید قربان با خودروی شخصی خود در امان پایتخت امان درحال حرکت بوده و متوجه شده است که مردم از او دوری می کنند ، گویی که چند تن مواد منفجره با خود حمل می کند و در ورودی های هتل نیز با تدابیر شدید امنیتی روبرو شده است.

او معتقد است که علت این امر عناصر داعش است که وجهه جوانان عرب را خراب کرده اند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها