انگلیس مشاور سابق دولت قطر را تحریم کرد

انگلیس مشاور سابق دولت قطر را تحریم کرد
يکشنبه 27 مهر 1393 - 19:55

دولت انگلیس، مشاور سابق دولت قطر را که روابط بسیار مستحکمی با خاندان حاکم این کشور دارد به دلیل کمک مالی به گروههای تروریست در فهرست تحریم قرار داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه انگلیسی ساندی تلگراف نوشت: انگلیس تصمیم گرفته است عبد الرحمن بن عمير النعیمی را به عنوان یکی از بزرگترین حامیان تروریسم از فعالیت تجاری در آن کشور منع نماید و این اقدام، 10 ماه پس از اقدام مشابه امریکا علیه النعیمی انجام می گیرد.
این روزنامه افزود: نعیمی به ارسال ماهانه بیش از یک میلیون پوند به القاعده متهم است و نام وی در فهرست افراد مشکوک به ارتباط با تروریسم و گروههای تحت مجازات مالی در انگلیس قرار دارد.
براساس تصمیمی که وزارت خزانه داری انگلیس اتخاذ کرده است کلیه دارایی ها و سرمایه النعیمی در داخل خاک این کشور بلوکه شده و از تعامل کلیه بانک های مستقر در خاک انگلیس با وی جلوگیری می شود.
این اقدام دولت انگلیس پس از آن انجام می گیرد که روزنامه ساندی تلگراف فراخوانی تحت عنوان "پایان دادن به حمایت مالی از تروریسم" را آغاز کرد که در آن چشم پوشی کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله قطر از حامیان مالی تروریسم اعم از شهروندان یا افراد مقیم در این کشور، مورد بررسی قرار گرفته بود.
به نوشته این روزنامه، مجازات النعیمی باعث افزایش فشارها بر وزاری کابینه انگلیس خواهد شد تا محدودیت های اعمال شده علیه قطر به عنوان کشور متهم به پناه دادن حامیان مالی تروریسم را تشدید نمایند.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها