جلوگیری از حضور خانواده نبیل رجب در جلسه دادگاه

جلوگیری از حضور خانواده نبیل رجب در جلسه دادگاه
يکشنبه 27 مهر 1393 - 20:56

دادگاه رژیم آل خلیفه، از حضور خانواده "نبیل رجب" فعال حقوق بشری بحرینی در جلسه محاکمه اش، جلوگیری کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "نبیل رجب" عصر یکشنبه به اتهام توهین به یکی از نهادهای حکومتی (وزارت کشور) محاکمه شد.

نبیل رجب، چندی پیش با درج مطلبی بر روی صفحه تویتر خود، از پیوستن شماری از افراد وزارت کشور به گروه تروریستی داعش خبر داده بود.

دادگاه محاکمه رجب، از حضور خانواده اش در جلسه محاکمه جلوگیری کرد.

در این میان، کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل، از بازداشت نبیل رجب پس از بازگشت از سفر خارج، ابراز نگرانی کرد. رجب، برای توضیح پاره ای مسائل درباره حقوق بشر بحرین، به خارج سفر کرده بود.

"رابرت کالول" سخنگوی کمیساریای گفت: رجب، در سفر خود به برخی نهادها نظیر دفتر حقوق بشر سازمان ملل در ژنو رفت و دیدارهایی با مسئولان این دفتر انجام داد.

کالول در کنفرانس مطبوعاتی در ژنو تاکید کرد: بازداشت فعالان شاخص حقوق بشر در بحرین، نظیر رجب و الخواجه، به منظور ایجاد ترس و وحشت در میان دیگر فعالان حقوق بشر صورت می گیرد، کسانی که از شهرت رجب و الخواجه برخوردار نیستند.

دفتر حقوق بشر سازمان ملل، آزادی فوری نبیل رجب و همه افرادی که به سبب استفاده از حقوق مسالمت آمیز خود در زندان به سر می برند، را خواستار شد.

نبیل رجب، در ماه می گذشته، پس از گذراندن 2 سال زندان به جرم شرکت در تظاهرات بدون مجوز، به توهین به یک نهاد رسمی عمومی آزاد شده بود. بازداشتِ دوبارۀ نبیل رجب، یک ماه پس از بازداشت مریم الخواجه دیگر فعال حقوق بشر بحرین به اتهام تعرض به افسر پلیس صورت گرفت.

26

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها