گزارش ‌العالم از جدید‌ترین تحولات سوریه

يکشنبه 27 مهر 1393 - 22:54

ارتش سوریه در عملیاتی شماری از مناطق اطراف حلب را از دست تروریستها آزاد کرد.

خبرنگار شبکه العالم از دمشق گزارش داد، ارتش سوریه در ادامه عملیات علیه گروه های تروریستی در چندین جبهه در حلب، منطقه الجبیل، کارخانه سیمان و ساختمان برقراری نظم در شمال زندان مرکزی حلب را آزاد کرد و خط دفاعی عناصر مسلح را با حملات بی امانی که به هلاکت ده ها تن از تروریست ها انجامید، در هم شکست.

در این میان، گروه های تروریست، از تلاش بی وقفه برای تجاوز به جاده المیدان که منتهی به منطقه بستان الباشا است، دست نکشیدند و بارها سعی کردند از طریق دیر وارطان، خانه سالمندان و باشگاه ورزشی به این جاده نفوذ کنند، اما ارتش سوریه، هر بار، آن ها را شکست داد و شماری از آنان را به هلاکت رسانده، شماری دیگر را زخمی کرد.

یکی از نیروهای ارتش سوریه که در این عملیات شرکت داشت، به خبرنگار شبکه العالم گفت: عملیات اخیر ارتش سوریه در محور اردوگاه الحندرات – کاستلو، عرصه را بر عناصر مسلح تنگ کرد به طوری که آنان ناچار شده اند فرار کنند یا راه نفوذی به محور بستان الباشا – المیدان باز کنند. در دو روز گذشته، این محور، چندین بار عرصه حملات عناصر تروریست بود، اما ارتش ارتش سوریه همواره در کمینِ آنان بوده و هست.

یکی دیگر از نیروهای ارتش سوریه، در منطقه بستان الباشا به خبرنگار شبکه العالم تأکید کرد: در حال حاضر در محور المیدان در منطقه بستان الباشا هستیم. عناصر مسلح، هر روز به این محور حمله می کنند، اما نیروهای ارتش سوریه، این حملات را خنثی می کنند و قدرتمندانه آن را به عقب نشینی وادار می کنند.

اما حملات عناصر مسلح، به منطقه حی المیدان محدود نشد، آن ها برای تجاوز به مناطق تجمیل سلیمان الحلبی، الشیخ خضر و الصاخور نیز همواره تلاش می کنند تا بتوانند محاصره ای که ارتش سوریه بر آن ها تحمیل کرده است را بشکنند و از شدت فشارهایی که در مناطق ریف شمالی و شرقی بر آن ها می آید، بکاهند، چرا که ارتش سوریه در این مناطق به دستاوردهای مهمی دست یافته است.

یکی از نیروهای میدانی ارتش سوریه در این خصوص به خبرنگار شبک العالم گفت: عناصر مسلح همواره در تلاشند تا وارد منطقه تجمیل سلیمان الحلبی شوند و برای رسیدن به این هدف، مرتب از سمت آتش نشانی و موسسه و همچنین از زیر پل الصاخور حمله می کنند. اما شیوه دفاعی ما از منطقه بسیار پیچیده است و آن ها نمی توانند دفاع ما در این مناطق را بشکنند.

درگیری ها در حلب، با موفقیت های نظامی ارتش در ریف همراه شد، چرا که ارتش سوریه در حال کامل کردن حلقه محاصره، اطراف حلب است که در صورت به نتیجه رسیدنِ این ماموریت، راه های اصلی برای امدادرسانی به عناصر مسلح که این استان را اشغال کرده اند، به طور کامل قطع خواهد شد.

26

 

پربیننده ترین خبرها