چرا داعش قبر سلیمان شاه را تخریب نکرد

چرا داعش قبر سلیمان شاه را تخریب نکرد
دوشنبه 28 مهر 1393 - 10:51

عناصر گروه تروریستی داعش که از آغاز فعالیتهایشان در سوریه و عراق آثار تاریخی، زیارتگاه ها و مساجد بسیاری را ویران کرده اند، با وجود در دسترس بودن قبر سلیمان شاه در سوریه که تحت کنترل ترکیه است، هیچ کاری با آن نداشته‌اند.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "رجب طیب اردوغان: رئیس جمهور ترکیه اخیرا گفته است: ترکیه درباره بحران سوریه 4 درخواست به ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش پیشنهاد کرد، که این درخواست ها شامل  ایجاد منطقه پرواز ممنوع ، ایجاد منطقه امن ،  آموزش و تسلیح گروه های مسلح در سوریه و آغاز عملیات ضد نظام این کشور است .
اردوغان گفت : ترکیه بدون عملی شدن این درخواست های چهارگانه، در هیچ عملیاتی مشارکت نخواهد کرد.
کارشناسان معتقدند که ایجاد منطقه امن باعث اشغال بخشی از خاک سوریه خواهد شد .
اردوغان با این حال به تصمیم برخی کشورها برای مسلح کردن حزب اتحاد دمکراتیک کُردهای سوریه برای مبارزه با داعش اشاره کرد و گفت : حزب اتحاد دمکراتیک کردهای سوریه از نظر ما گروهی تروریستی است که هیچ فرقی با پ.ک.ک ندارد؛ لذا توقع دوست و متحد ما آمریکا برای موافقت ترکیه با مسلح کردن این حزب اشتباه است .  
این مواضع دولت ترکیه درحالی است که یکی از مطبوعات ترکیه نوشته بود که دولت حزب عدالت و توسعه، اولین حامی و میزبان ابوبکر بغدادی سرکرده داعش پیش از آغاز فعالیت این گروه تروریستی و تکفیری بود . 
نویسنده ای تُرکیه ای به نام " رأفت بالی " اعلام کرد : اطلاعاتی که به دست آورده ایم  ، نشان می دهد که ترکیه سال 2008 پیش از تشکیل داعش میزبان ابوبکر بغدادی بود و اموالی کلان در اختیار وی گذاشت است .   
رأفت می گوید : همکاری سرویس اطلاعاتی ترکیه و داعش شایعه و اتهام نیست و ربوده شدن نگهبانان تُرکیه ای قبر سلیمان شاه به دست داعش شاید بهانه ای برنامه ریزی شده برای مداخله ترکیه در سوریه باشد؛  مداخله ای که اردوغان از آغاز بحران سوریه بر آن اصرار می کند.
رأفت می افزاید : چرا داعش که همه مراقد مقدس را در مناطق تحت تصرف خود تخریب می کند ، از تخریب قبر سلیمان شاه خودداری کرد.
کارشناسان معتقدند که ترکیه می خواهد مناطق مرزی همسایگانش ناآرام باشد تا بهانه ای برای مداخله در خاک همسایگانش به دست بیاورد .

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها