روزنامه سعودی: نصرالله، نماینده سازمان ملل را نپذیرفت

روزنامه سعودی: نصرالله، نماینده سازمان ملل را نپذیرفت
دوشنبه 28 مهر 1393 - 13:10

یک روزنامه عربستانی تأکید کرد که دبیرکل حزب الله لبنان، نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه را به حضور نپذیرفته است.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه "الشرق الاوسط" به نقل از منابع نزدیک به حزب الله تأکید کرد که "استفان دی مستورا" خواستار دیدار با سید حسن نصرالله شد، ولی ایشان با این درخواست موافقت نکرد.
" الشرق الأوسط " به نقل از منابعی تأکید کرد که همسو شدن نقطه نظر جامعه بین الملل با دیدگاه حزب الله لبنان درخصوص بحران سوریه مبنی بر اینکه این بحران صرفاً از راه سیاسی قابل حل و فصل است - این ایده بیش از سه سال قبل توسط حزب الله مطرح شده بود – به منزله پیروزی حزب الله و محور مقاومت در منطقه و اذعان به شکست سیاست بین المللی است.
روزنامه "الشرق الاوسط" یکی از بازوهای ماشین رسانه‌ای عربستان سعودی است، که به صورت شبانه روز در حال خبر پراکنی علیه محور مقاومت در منطقه است.

* دیدار مستورا با شیخ نعیم قاسم

البته دی مستورا در جریان سفرش به لبنان موفق شد با شیخ نعیم قاسم معاون دبیر کل حزب الله و حاج وفیق صفا عضو ارشد این حزب دیدار و گفتگو کند.
" درک پلامبلی" نماینده سازمان ملل در لبنان نیز در این دیدار حضور داشت .
دیدار مستورا با اعضای حزب الله در راستای تماسش با طرف های مختلف برای حل بحران سوریه بود.
طبق اطلاعات موجود ؛ شیخ نعیم قاسم در این دیدار به تشریح تحولات بحران سوریه از مارس 2011 تاکنون، تبدیل شدن مطالبات تغییر طلبانه به فعالیت های مسلحانۀ تحت حمایت آمریکا و برخی کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس، رژیم صهیونیستی و غرب برای براندازی نظام سوریه، ناکامی مخالفان در رسیدن به هدف خود جهت براندازی نظام دمشق ، ارتباط مخالفان با گروه‌های تکفیری و خطر این گروه‌ها برای سوریه، لبنان و دیگر کشورهای منطقه پرداخت.
شیخ نعیم قاسم گفت: قدرت های بزرگ و منطقه ای سه و نیم سال به جنگ افروزی پرداخته اند جنگ افروزی که با قتل، آوارگی و خرابکاری همراه است ولی هم اکنون چه نتیجه ای گرفته اند؟
شیخ نعیم قاسم خاطرنشان کرد: تنها راه حل بحران سوریه، مذاکره بی قید و شرط و فراخواندن طرف های مؤثر به مذاکرات است .
مستورا پس از دیدار با مسؤولان حزب الله گفت که با حزب الله درباره حل مسالمت آمیز بحران سوریه همفکر و همرأی است .
حزب الله لبنان در چند ماه گذشته حملات گروه های تروریستی جبهه النصره و داعش را در مناطق کوهستانی شرق این کشور دفع کرده است که آخرین این حملات اوایل  اکتبر اجرا شد، و داعش می خواست با این حمله پایگاه های نظامی حزب الله را در منطقه بریتال تصرف کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها