حمله المستقبل به حزب الله و اتهام به ایران

حمله المستقبل به حزب الله و اتهام به ایران
دوشنبه 28 مهر 1393 - 14:14

نایب رئیس جریان المستقبل وابسته به عربستان سعودی، در ادعایی عجیب، فرمانده نیروی قدس سپاه را به دست داشتن در ترور یکی از مسؤولان ارشد امنیتی لبنان متهم کرد.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه سعودی الوطن به نقل از "انطوان اندراوس" ادعا کرد که سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه در ترور سرتیپ وسام الحسن رئیس بخش اطلاعات اداره امنیت ملی لبنان دست دارد !!
به نوشته این روزنامه سعودی، "نهاد المشنوق" وزیر کشور لبنان نیز در مراسم سالگرد وسام الحسن، به شدت به حزب الله حمله کرد.
الوطن خاطرنشان کرد که المشنوق بدون آنکه نامی از حزب الله ببرد، این حزب را به تلاش برای ایجاد ناامنی و ایجاد مانع در مسیر فرایند سیاسی این کشور متهم کرد.
نهاد المشنوق وابسته به جریان المستقبل لبنان است.
جریان المستقبل به ریاست "سعد حریری" از احزاب مخالف مقاومت اسلامی لبنان است، که به صورت مستقیم از سوی عربستان سعودی حمایت می‌شود.
روزنامه الاخبار لبنان در گزارشی تأکید کرد، اطلاعات و گزارش‌های موجود نشان دهنده احتمال دست داشتن رژیم صهیونیستی در انفجار الاشرفیه بیروت و ترور سرتیپ وسام الحسن است.
ادعای جدید اعضای المستقبل درحالی است که مدت کوتاهی پس از ترور وسام الحسن، روزنامه الاخبار لبنان در گزارشی فاش کرد، که سرتیپ وسام الحسن چند ماه پیش از این ماجرا به نزدیکانش گفته بود که دو تن از مسؤولان اردنی به او هشدار داده بودند که از اهداف اسرائیل به شمار می‌رود.
الاخبار در این باره نوشت: چند ماه پیش رئیس سازمان اطلاعات اردن و یکی از وزیران مرتبط با دستگاه اطلاعات این کشور در آلمان با وسام الحسن دیدار کرده بودند.
وسام الحسن درباره این دیدار به نزدیکان خود گفته بود که این دو مسؤول اردنی به او اطلاع داده‌اند که صهیونیست‌ها دل خوشی از او ندارند و باید جوانب احتیاط را رعایت کند، و حتی یکی از آن دو مسؤول  به او گفته بود که باید در اروپا نیز هوشیار باشد.
به نوشته این روزنامه، الحسن می‌دانست که صهیونیستها سر او را می‌خواهند و در این باره بار‌ها تاکید کرده بود که در سفر‌هایش به اروپا احساس امنیت نمی‌کند، زیرا می‌داند که از کشف شبکه‌های جاسوسی صهیونیستی در سال ۲۰۰۸ چه خسارت‌هایی به رژیم اشغالگر وارد شده بود.

پربیننده ترین خبرها