وضعیت نابسامان آوارگان عراقی در کرکوک

وضعیت نابسامان آوارگان عراقی در کرکوک
دوشنبه 28 مهر 1393 - 15:15

با آغاز فصل سرما و بارندگی، آوارگان عراقی در اردوگاه های کرکوک با دشواری های جدیدی مواجه شده اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، هزاران آواره عراقی که به امید رسیدن به پناهگاهی امن، وارد کرکوک شده اند، اینک خانه های موقت خود را در بارندگی از دست داده اند.

بر اساس آمار رسمی اداره مهاجران کرکوک، تعداد پناهندگان در این استان از 55 هزار خانوار فراتر رفته است و این تعداد نیازمند کمک هستند تا فصل بارندگی و سرما را پشت سر بگذارند.

در منطقه "حی الواسطی" در جنوب کرکوک دهها خانه در حال ساخت وجود دارد که صاحبانشان اجازه داده اند تا آوارگان به طور موقت در این ساختمان ها سکونت کنند. اما این پناهگاه های موقت نمی تواند ساکنانش را از سرما و بارش باران در امان دارد.

"محمود جاسم" پدر خانواده ای است که از فلوجه به کرکوک نقل مکان کرده است. او می گوید از وقتی که سقف خانه موقت ما به دلیل بارندگی فرو ریخت، خواب به چشممان نیامده است. سقف پناهگاه ما یک پوشش پلاستیکی بود که نتوانست در برابر باران مقاومت کند.

وی که 50 سال، سن دارد، در توصیف وضعیت خانواده خود می گوید : خانواده من به دلیل نبود خدمات بهداشتی و درمانی و به خطر افتادن سلامتی شان به انواع بیماری های پوستی و واگیر مبتلا شده و در معرض مرگ تدرجی قرار گرفته اند. مسؤولان هم نتوانسته اند به اندازه کافی از آوارگان حمایت کنند.

سامی الجبوری 42 ساله آواره عراقی دیگری است که از استان صلاح الدین به کرکوک پناه آورده است و می گوید: باران، غذا و سرپناه ما را از بین برده است.

وی که نگران وضعیت بیماری خانواده خود است، می گوید: کسانی که خانه های خود را ترک کردند، گمان نمی کردند مدت زیادی آواره بمانند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها