استعفای استاد زن عربستانی برای بیعت با "خلیفه"!

استعفای استاد زن عربستانی برای بیعت با
دوشنبه 28 مهر 1393 - 18:09

یک استاد زن در دانشگاه دمام عربستان سعودی، از عضویت در هیئت علمی این دانشگاه استعفا داد تا با ابوبکر بغدادی سرکرده داعش بیعت کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، روزنامه سعودی الحیاة نوشت: عضو هیئت علمی دانشگاه دمام عربستان پیوستن به تشکیلات دولت اسلامی (داعش) را به تدریس در دانشگاه دمام ترجیح داد. وی سال های زیادی در این دانشگاه مشغول به تدریس بوده و در زمینه اصول فقه و اقتصاد اسلامی سخنرانی هایی داشته است. در ضمن حقوق قابل توجهی می گرفته است. با این همه خانم دکتر ایمان مصطفی البغا این دانشگاه را ترک کرد تا به داعش بپیوندد و با ابوبکر البغدادی خلیفه آن اعلام بیعت کند.

به نوشته این روزنامه، البغا به داشتن روحیه افراط گرایی دینی معروف بود. وی پیش از این در جلسات زنانه ای که در دمام، خبر و ظهران برگزار می شد، درمورد جهاد سخنرانی می کرد. دانشگاه دمام رسما اعلام کرد که خانم دکتر البغا که اصالتا سوری است، از این دانشگاه استعفا کرده است اما به علل این موضوع اشاره نکرد و علت این امر را «انگیزه های شخصی» دانست.

البغا مدرک دکترای فقه و اصول فقه را از دانشگاه دمشق گرفته است. وی کتاب های زیادی را به رشته تحریر درآورده است. در مدتی که در دانشگاه دمام تدریس می کرد، هیچ کس از او شکایت نکرد. براساس نوشته های وی در پایگاه توئیتر، البغا اخیرا ترجیح داد به امور جهاد توجه کند و وارد علوم دینی به ویژه جهاد شود. وی همچنین نوشت: «من هیچ بدی از دانشگاه دمام ندیدم و هرچه بود فقط خیر و خوبی بود. بی عدالتی از جانب ظالمانی است که به ما و ملت ما ظلم کردند. خداوند دولت خلافت اسلامی را حفظ و تثبیت کند». منظور وی از دولت خلافت اسلامی همان دولت ابو بکر البغدادی است.

البغا در مورد پنهان شدن ناگهانی اش به دانشجویانش گفت «از انظار شما دور شدم تا غاری پیدا کنم که به آن پناه ببرم و در چارچوب حق و حقیقت سخن بگویم. به همین علت دانشگاه محبوبم را ترک کردم»!

استاد دانشگاه عربستان در صفحه فیس بوک خود نیز نوشت «رشته تحصیلی من فقه جهاد بود، تاریخ و سیر جنگ ها، تاریخ معاصر و انقلاب ها را خوانده ام. در حال حاضر بین هیچ یک از گروه های جهادی در تئوری اختلاف وجود ندارد بلکه اختلاف آن ها در خط مشی شان است که برخی خط مشی اشتباه را دنبال می کنند».

وی با اعتراض به فساد امت مسلمان و فقر و محرومیت آنان مدعی شد: مادامی که احکام الهی اجرا نشود، این وضع ادامه خواهد داشت. امت اسلامی به علمای شهادت طلبی نیاز دارند که از این زندگی دل بکنند تا احکام شرعی بین مسلمانان اعمال شود. یکی از افرادی که این عمل را انجام داد، پادشاه من شیخ اسامه بن لادن است که از ثروت خود گذشت تا ما را به جهاد در راه خدا ترغیب کند. من از حقوق قابل توجهی که می گرفتم، گذشتم و به خدمت امت مسلمان برای مبارزه با ظالمان پیوستم.

ابراهیم الخالدی سخنگوی دانشگاه دمام به خبرنگار روزنامه الحیاة گفت: خانم دکتر ایمان مصطفی البغا از اعضای هیئت علمی دانشگاه دمام است. ما علت استعفای وی را نفهمیدیم زیرا دانشگاه در مسائل شخصی اساتید و استعفاهایی که بنا به تمایل خود آنان است، دخالت نمی کند. شاید وی دلایل خاصی داشته است. هیچ یک از اساتید چه بومی باشند چه خارجی مجبور نیستند در دانشگاه بمانند.

پربیننده ترین خبرها