"بحران لیبی، تونس را تهدید می‌کند"

دوشنبه 28 مهر 1393 - 20:06

العالم - "منجی حامدی" وزیر خارجه تونس نسبت به پیامدهای اقتصادی، امنیتی و سیاسی بحران لیبی بر کشورش هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، وی این موضوع را در یک کنفرانس مشترک مطبوعاتی با "مولود چاوش اوغلو" همتای ترک خود در آنکارا پایتخت ترکیه بیان کرد.

خبرگزاری آناتولی ترکیه گزارش داد: حامدی با اشاره به تلاش دولت تونس برای کمک به لیبیایی های مقیم این کشور گفت: تونس میزبان یک میلیون و هشتصد هزار شهروند لیبیایی است که پیامدهای عظیمی بر اقتصاد تونس دارد.      

وی از تمام گروه های لیبیایی خواست تا برای دستیابی به راه حل مسالمت آمیز از طریق آشتی ملی فراگیر و اولویت قرار دادن مصلحت ملی لیبی پشت یک میز بنشینند، چراکه تنها راه حل جلوگیری از هرج و مرج، خشونت و فعالیت های نظامی در این کشور روی آوردن به گفت وگوست.     

 وزیر خارجه تونس ادامه داد: این کشور برای حل بحران لیبی تلاش می کند و معتقد است که شکوفایی تونس فقط با ایجاد ثبات در لیبی میسر می شود.

وی خاطر نشان کرد که عملیات تروریستی علیه تونس ناشی از مشکلات لیبی است به همین دلیل باید مبارزه با تروریسم وجه مشترک تمام کشورها باشد.

چاوش اوغلو نیز "اراده مشترک دو کشور به منظور توسعه همکاری در تمام زمینه ها" را مورد تاکید قرار داد و بیان داشت: طرفین توافق کردند که نشست شورای همکاری استراتژیک بلندپایه در ترکیه برگزار شود.

وی همچنین گفت: در دیدار با همتای تونسی خود، اوضاع لیبی که تهدیدی برای امنیت تونس است، مبارزه با تروریسم و جنایات سازمان یافته، اوضاع سوریه، بحران عراق، مساله عادلانه مردم فلسطین و اوضاع غزه بررسی شد.  

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها