تهران؛ مقصد نخستین سفر منطقه‌ای نخست‌وزیر عراق

تهران؛ مقصد نخستین سفر منطقه‌ای نخست‌وزیر عراق
سه شنبه 29 مهر 1393 - 10:44

حیدر العبادی، نخست‌وزیر جدید عراق، تهران را مقصد اولین سفر منطقه‌ای و "دوجانبه" خود پس از تکمیل کابینه قرار داد و دوشنبه شب در رأس یک هیئت بلندپایه اقتصادی و سیاسی وارد تهران شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، نخست وزیر عراق با ورود به تهران مورد استقبال حسین امیر عبداللهیان، معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه، قرار گرفت.
نخست وزیر عراق صبح امروز، سه شنبه، در مجموعه فرهنگی و تاریخی سعدآباد مورد استقبال رسمی اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهوری، قرار گرفت.
حیدر العبادی را که برای انجام سفری دو روزه وارد تهران شده است، وزیران نفت، برق، تجارت، منابع آبی و چند تن از نمایندگان مجلس این کشور همراهی می کنند.
با توجه به بحران موجود در عراق و سوریه، گسترش تروریسم و تحرکات گروه های تندرو به ویژه تروریست های داعش، حملات تروریستی و انتحاری، حملات ائتلاف درخاک عراق و سوریه و تحولات منطقه خاورمیانه، تصمیم حیدر العبادی برای اختصاص اولین سفر خارجی به عنوان نخست وزیر جدید عراق به ایران، بیانگر اهمیت این سفر و نقش و جايگاه ایران به عنوان همسایه و همپیمان عراق است.
در همین خصوص دفتر نخست وزیری عراق قبل از سفر العبادی به تهران در بیانیه‌ای اعلام کرد که سفر "حیدر العبادی" به ایران در چارچوب یکپارچه شدن تلاش منطقه و جهان برای کمک به عراق در مبارزه ضد داعش صورت می‌پذیرد.
گفته می شود که نخست‌وزیر عراق در سفر به تهران با اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور، حسن روحانی، رییس جمهور، و علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی، و دیگر مقامات جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها