داعش چقدر نفت فروخته است؟

داعش چقدر نفت فروخته است؟
سه شنبه 29 مهر 1393 - 12:22

مؤسسه تحقیقاتی آی.اچ.اس (IHS) اعلام کرد که درآمد داعش از فروش نفت عراق و سوریه پیش از حملات ائتلاف آمریکا، روزانه حدود 2 میلیون دلار بوده است.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، این موسسه خاطرنشان کرد، این مبلغ دو برابر نرخی است که در گزارش ماه گذشته کنگره آمریکا آمده است.

"آی.اچ.اس" که در زمینه اطلاعات بازار و اقتصاد جهانی فعال است، اعلام کرد: داعش تأسیساتی نفتی را تصرف کرده است که تولیدات روزانۀ این تأسیسات به 350 هزار بشکه می رسید ولی داعش فقط حدود 50 تا 60 هزار بشکه نفت در روز تولید می کند.

موسسه "آی.اچ.اس" افزود: علت کاهش شدید تولیدات نفتی داعش "جنگ، تعطیلی تأسیسات نفتی و ناتوانی داعش در مدیریت میادین نفتی" است.

این مؤسسه در گزارشی تحلیلی با عنوان "غنایم جنگی: مسؤول منابع نفتی مناطق ناآرام شمال عراق و سوریه کیست؟" به نقل از ارتش آمریکا اعلام کرد: جنگنده های ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش سپتامبر گذشته چند پالایشگاه نفتی را در شرق سوریه هدف قرار دادند.

ارتش آمریکا خاطرنشان کرده که حملات هوایی مشابهی نیز هفته گذشته برای تخریب یک پالایشگاه سیار در نزدیکی شهر دیر الزور اجرا شده است.

"آی.اچ.اس" در گزارش خود افزود: می توان گفت که داعش قدرت تولید نفت را به علت حملات هوایی ائتلاف آمریک تا حدی از دست داده است ولی میزان خسارات وارده را نمی توان پیش بینی کرد.

این مؤسسه تحقیقاتی اعلام کرد: اکثر محموله های نفتی که داعش در بازار سیاه می فروشد، با کامیون از مرزهای سوریه می گذرد و وارد ترکیه می شود و به قیمتی بین 25 تا 60 دلار فروخته می شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها