نظر مسیحیان لبنان درباره جنگ حزب‌الله با تکفیری‌‌ها

نظر مسیحیان لبنان درباره جنگ حزب‌الله با تکفیری‌‌ها
سه شنبه 29 مهر 1393 - 17:42

نتایج نظرسنجی یک مؤسسه لبنانی فاش کرد که دو سوم مسیحی های لبنان، مقابلۀ حزب الله با گروه های تکفیری را تامین کنندۀ امنیت لبنان می دانند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "مرکز اطلاعات و پژوهش های بیروت"، موضوعات "فعالیت نظامی حزب الله در سوریه"، "جایگزین کردن نیروهای یونیفل (نیروهای حافظ صلح سازمان ملل) به جای حزب الله در مرز لبنان و سوریه"، "میزان کارآمدی مقابله حزب الله با عناصر مسلح در مرزهای سوریه و لبنان" و همچنین "اهداف آمریکا از حملات هوایی به عراق و سوریه" را از نمونه آماری مسیحیان این کشور در نقاط مختلف جویا شده است.

بر پایۀ نتایج به دست آمده از این نظرسنجی، 66 درصد از مسیحیان، ادعای یکی از جریان های سیاسی لبنانی مبنی بر این که دخالت حزب الله در جنگ سوریه باعث تهدید شدن لبنان توسط گروه های تکفیری می شود را قبول ندارند.

این نظرسنجی همچنین حاکی از آن است که میانگین حمایت مسیحی ها از نقش نظامی حزب الله لبنان در سوریه و مرزهای شرقی این کشور افزایش مشهودی یافته است. در دو نظرسنجی پیشین که در سال های گذشته برگزار شده بود، تنها 39 درصد از مخاطبان مسیحی، با دخالت حزب الله در سوریه موافق بودند. این در حالی است که در این نظرسنجی، 53 درصد از پرسش شوندگان مسیحی، از این مساله حمایت می کنند.

این نظرسنجی همچنین ثابت کرد که 58 درصد از مسیحی های لبنان، با طرح برخی از جریان های سیاسی این کشور مبنی بر جایگزین کردن نیروهای یونیفل به جای نیروهای حزب الله در مرزهای لبنان با سوریه مخالفند. در این میان، 64 درصد از پرسش شوندگان بر این باورند که مقابله حزب الله با گروه های مسلح تکفیری، امنیت لبنان را تامین می کند.

از سوی دیگر، 73 درصد از پرسش شوندگان، بر این باورند که حملات هوایی آمریکا به عراق و سوریه، با هدف نابود کردن داعش صورت نمی گیرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها