گرانی، صهیونیست‌ها را فراری داد

گرانی، صهیونیست‌ها را فراری داد
سه شنبه 29 مهر 1393 - 19:49

رسانه‌های صهیونیستی، گرانی کالاها و خدمات را عامل شدت گرفتن روند مهاجرت معکوسِ شهرک‌نشینان از فلسطین اشغالی اعلام کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی، با انتشار گزارشی درباره گرانی در فلسطین اشغالی، فاش کرد که میانگین یهودیانی که به فلسطین اشغالی سفر می کنند، در مقایسه با کسانی که آن را ترک می گویند، به حد میانگین منفی رسیده است.

"متان خودروف" تحلیل گر امور اقتصادی در این خصوص گفت: برخی تلاش می کنند که وجود مهاجرت معکوس از "اسرائیل" را حاشا کنند، این در حالی است که حتی آمار دولتی که از دقت بسیار پایینی برخوردار است و به هیچ وجه منطبق با واقعیت نیست، حاکی از آن است که از سال 2009 تا اواخر سال 2012، روند مهاجرت معکوس از "اسرائیل" در برابر مهاجرت به آن، بسیار بالا رفته است.

وی افزود: حتی برخی از کسانی که از "اسرائیل" می روند، در خارج از کشور با افرادی غیر اسرائیلی ازدواج می کنند و زندگی تشکیل می دهند.

متان خودروف، سپس در بیان جزییات گفت: گرانی مواد غذایی اکنون به دغدغه اصلی مطالبی تبدیل شده است که بر روی پایگاه های اجتماعی در "اسرائیل" منتشر می شود. زیرا بر اساس آمار موجود، در شش سال اخیر، قیمت اجناس و کالاها، 16 درصد افزایش داشته است و این رقم، دو برابر قیمت مواد غذایی در ترکیه و چهار برابر قیمت اجناس در بلژیک است.

وی تاکید کرد: به طور کلی، کالاها و اجناس در "اسرائیل" 1.8 درصد گران تر از میانگین قیمت ها در اتحادیه اروپا است.

"هشام یعقوب" کارشناس امور رژیم صهیونیستی در برنامه "العین الاسرائیلیه" در این خصوص گفت: مهاجرت معکوس از فلسطین اشغالی، دلایل متعددی دارد، اما اخیرا دلایل اقتصادی، به عنوان عاملی تاثیرگذار و به شدت رو به رشد مطرح شده است.

وی افزود: روزنامه عبری زبان معاریو، از افزایش 10 درصدی پدیده مهاجرت معکوس از فلسطین اشغالی نوشت و تاکید کرد که 40 درصد از جامعه "اسرائیلی" زمینه لازم برای مهاجرت را دارا هستند.

هشام یعقوب با بیان این که رهبران صهیونیست، با ادعای فراهم کردن سه عامل، یهودیان سراسر جهان را به مهاجرت به فلسطین اشغالی فراخواندند: 1.رفاه اقتصادی 2. ثبات امنیتی 3. جنبه معنوی و دینی و موضوع معبد حضرت سلیمان.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر، کساد واقعی در جامعه اسرائیلی بیداد می کند. کسر بودجه ای 8.3 میلیارد دلاری بر این رژیم حاکم است و پس از تجاوز به غزه، 70 درصد از موسسه های تجاری تعطیل شدند.

کارشناس امور رژیم صهیونیستی در ادامه خاطر نشان کرد: مقاومت فلسطین، کاملا در نگران کردن رژیم و ساکنان صهیونیست، موفق بود.

وی سپس با بیان این که پس از گذشت 66 سال از اشغال فلسطین، رژیم صهیونیستی هنوز نتوانسته به رؤیای ساخت معبد حضرت سلیمان به جای مسجد الاقصی جامه عمل بپوشاند، تاکید کرد: عدم تحقق سه عاملِ رفاه اقتصادی، امنیت و ساخت معبد سلیمان، دست به دست هم داده و زمینه مهاجرت معکوس یهودیان از فلسطین اشغالی را فراهم کرده است.

26

 

پربیننده ترین خبرها