گزارش العالم از عملیات ارتش سوریه در حومه حلب +ویدیو

سه شنبه 29 مهر 1393 - 22:32

ارتش سوریه با همکاری نیروهای دفاع مدنی بر مقر گردان حفظ امنیت و روستای الجبیلی در غرب زندان مرکزی و دو کارخانه سیمان و شیشه در حومه حلب مسلط شد و تونلی به طول 300 متر در این منطقه کشف کرد.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم، ارتش سوریه به عملیات خود در حومه شمال شرق حلب ادامه می دهد. یگانهای ارتش سوریه با پشتیبانی نیروهای دفاع محلی، پس از تسلط بر منطقه الحره و روستای المسلمیه به پیشروی خود ادامه دادند و دست به عملیات غافلگیرانه سریعی زدند تا بر مقر "گردان حفظ امنیت " و روستای الجبیلی در غرب زندان مرکزی مسلط شوند. سپس نیروهای ارتش در ادامه پیشروی های خود دو کارخانه سیمان و شیشه را نیز به کنترل درآوردند.

یک سرباز ارتش سوریه به خبرنگار العالم گفت: این عملیات طی دو ساعت انجام شد و در این عملیات گروه های تروریستی سرکوب و پایگاه های آنها در روستای الجبیلی و "گردان حفظ امنیت" در غرب زندان مرکزی سرنگون شدند و کارخانه سیمان و کارخانه شیشه و آسیاب موجود در روستای الجبیلی به کنترل ارتش درآمد.

گروههای مسلح از موانع و تونل های وابسته به گروه موسوم به احرار الشام برای هدف قرار دادن نیروهای ارتش سوریه استفاده می کردند.

در این عملیات یکی از بزرگترین تونلها زیر گردان حفظ امنیت کشف شد، طول این تونل 300 متر است و گروههای مسلح از آن به عنوان راهی برای امدادرسانی و هدف قرار دادن نیروهای ارتش در اطراف زندان مرکزی استفاده کردند.

عناصر گروههای مسلح پس از فرار از مقابل ارتش سوریه، خمپاره ها و برخی بمبهای دست سازخود را رها کرده و فرار کردند.

یک سرباز سوری نیز تاکید کرد که اهمیت راهبردی این منطقه، تکمیل محاصره شهر حلب و محاصره عناصر مسلح در آن به طور کامل است.

از لحاظ راهبردی تسلط ارتش سوریه بر کارخانه شیشه، کارخانه سیمان، روستای الجبیلی، منطقه الحره نوعی پشتیانی امنیتی از نیروهای ارتش مستقر در سیفات و روستای حندرات به شمار می آید. همچنین بیش از پیش امنیت اطراف منطقه صنعتی در شیخ نجار را تامین می کند و زمینه های لازم برای عملیات ارتش سوریه در سمت مدرسه پیاده نظام ارتش را فراهم می کند.

10/21

پربیننده ترین خبرها