تاکید شهروندان عراقی بر اهمیت همکاری بغداد و تهران

چهارشنبه 30 مهر 1393 - 09:32

شهروندان عراقی سفر نخست وزیری کشورشان به ایران را برای بهبود وضعیت امنیتی عراق مهم دانسته و تاکید کردند که دفع خطراتِ پیش روی این کشور مستلزم همکاری با ایران است.

به گزارش خبرنگار شبکه خبری العالم، مردم عراق بیش از پیش احساس می کنند که برای بهبود وضعیت امنیتی کشورشان و مقابله با گروه تروریستی و تکفیری داعش به حمایت کشورهای دیگر نیاز دارند و در همین راستا حیدر العبادی نخست وزیر عراق، تهران را به عنوان اولین مقصد سفر منطقه ای خود انتخاب کرد. 

اصلی ترین هدف العبادی همکاری با ایران برای دفع خطرات داعش است.

یکی از شهروندان عراقی در مصاحبه با شبکه العالم گفت: جمهوری اسلامی ایران از سال 2003 تاکنون در همه زمینه ها به عراق کمک می کند. 

کارشناسان می گویند ایران از زمان سرنگونی رژیم صدام پیوسته از عراق حمایت کرده است و هم اکنون نیز از دولت العبادی حمایت می کند و هنگامی که داعش وارد خاک عراق شد، از هیچ تلاشی برای کمک به دولت بغداد دریغ نکرد.

"عدنان السراج" نویسنده و کارشناس سیاسی عراقی در مصاحبه با العالم گفت: جمهوری اسلامی ایران در سخت ترین مراحل خصوصاً پس از حمله داعش به عراق از دولت بغداد حمایت کرده است.

السراج افزود: ایران نقش مهمی در جلوگیری از سیطره داعش بر بغداد و اربیل و آزادسازی شهر آمرلی داشت و در مناطق دیگری مانند سامراء نیز به خوبی ایفای نقش کرد.

وی گفت: ایران بدون اخذ هیچ امتیازاتی به حمایت همه جانبه از عراق می پردازد و مسئولان عراقی نیز این مساله را به خوبی می داند.

کارشناسان پیش بینی می کنند که العبادی در سفر به ایران چند توافقنامه در بخش های اقتصادی، امنیتی و غیره امضاء کند.

حیدر العبادی روز گذشته وارد تهران شد و با مقامات ایرانی دیدار کرد.

tt-21-22:30


 

پربیننده ترین خبرها