انفجار قوی در توقفگاه اتوبوس ها در شمال نیجریه

انفجار قوی در توقفگاه اتوبوس ها در شمال نیجریه
پنج‌شنبه 1 آبان 1393 - 09:26

العالم ـ انفجار قوی در توقفگاه اتوبوس ها در ایالتی در شمال نیجریه، موجب تخریب کامل آن و خسارت های فراوان به خودروهای متوقف شده در این محل شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شاهدان عینی از وقوع انفجاری قوی در شب گذشته در توقفگاه اتوبوسها در شمال نیجریه خبر دادند، این در حالی است که این ایالت پیشتر نیز هدف حملات مشابه گروه بوکوحرام قرار گرفته بود و این بدان معناست که احتمالا آتش بس میان دولت نیجریه و این گروه تندرو به شکست بینجامد.

"موسی بابالی" یکی از ساکنان شهر ازاری در ایالت بوشی نیجریه به نقل از شاهدان عینی گفت: "در ساعت 20:45 به وقت گرینویچ صدای انفجارمهیبی به گوش رسید و مشخص شد که منبع این صدا توقفگاه اتوبوسهاست." 

شهر ازاری در 200 کیلومتری شهر بوشی پایتخت ایالت بوشی واقع است.

موزو ابراهیم شاهد دیگری که در نزدیکی ایستگاه مزبور زندگی می کرد، اظهار داشت: نیروهای امنیتی محل حادثه را تحت محاصره امنیتی خود درآورده اند.

وی افزود: "نیروهای ارتش و پلیس در اطراف محل حادثه مستقر شدند و کامیون کوچکی را دیدم که شماری از اجساد را جابجا می کرد".

شاهدان دیگری نیز از تلفات جانی این انفجار خبر دادند اما نتوانستند تعداد قربانیان را تعیین کنند؛ تماس با گروههای امداد نیز برای اطلاع از آمار قربانیان امکان پذیر نبود.

علت این انفجار هنوز نامعلوم است، اما ایالت بوشی ازجمله مناطقی است که بارها هدف حملات گروه بوکوحرام قرار گرفته است.

مقام های  نیجریه پیشتر اعلام کرده بودند که توافق آتش بس با گروه بوکوحرام منعقد کردند؛ اما در پی حملات دهها شخص مظنون به وابستگی به گروه بوکوحرام در شهر ابادام در شمال ایالت بورنو در شمال شرق نیجریه و کشته شدن 30 نفر، در میزان جدیت این آتش بس مورد شک و تردید است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها