آمادگی پیشمرگه ها برای حرکت به سمت عین العرب

آمادگی پیشمرگه ها برای حرکت به سمت عین العرب
پنج‌شنبه 1 آبان 1393 - 10:42

العالم ـ در حالی که همچنان ابهام هایی در باره امکان اجازه ترکیه به کرد ها برای رفتن به خاک سوریه وجود دارد ، منابع عراقی از برنامه اعزام حدود 200 نفر از اعضای پیشمرگه به شهر عین العرب به منظور مقابله با داعش خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از "الرای الیوم"، شهر عین العرب روز چهارشنبه شاهد درگیریهای شدید میان نیروهای "یگانهای حمایت از ملت کرد" و عناصر مسلح گروه داعش بود، این درگیریها بیشتر در مناطق غرب این شهر متمرکز شده بود. 

مرکز نظارت بر حقوق بشر سوریه به نقل از منابعی که آنها را موثق خواند، تاکید کرد که همزمان با شلیک خمپاره از سوی عناصر گروه داعش به چندین منطقه، هواپیماهای ائتلاف عربی ـ بین المللی نیز از صبح روز چهارشنبه 6 حمله به مناطق تحت کنترل داعش انجام دادند.

بنا به گفته این مرکز حقوق بشر که مقر آن در لندن است، این منابع تصریح کردند که ورود نیروهای کرد پیشمرگه به شهر عین العرب تا این لحظه عاری از صحت است.

خبرگزاری آناضول نیز به نقل از احمد داوود اوغلو نخست وزیر ترکیه تصریح کرد که رایزنیها درباره عبور نیروهای پیشمرگه به شهر عین العرب از توابع استان حلب در شمال سوریه همچنان ادامه دارد.

وی خبرهای حاکی از اغاز عبور این نیروها را قاطعانه رد کرد.

داوود اوغلو با بیان اینکه گفتگوها و بحث و بررسی ها ادامه داد و اقدام های لازم نیز اتخاذ خواهد شد افزود: "هدف از عبور برخی نیروها به کوبانی یک هدف لوجستیکی انساندوستانه به منظور تلاش برای ایجاد ثبات و یا کاهش خسارتها و آسیبهای حاصل از اوضاع فعلی این شهر است.

وی با بیان اینکه دولت ترکیه یادداشت تفویض اختیار از سوی پارلمان را تمدید کرد تا در صورت وقوع هرگونه خطری علیه امنیت و منافع قومی کشور، تدابیر لازم سریعا اتخاذ شود، تاکید کرد ممکن نیست کشورش اجازه عبورعناصری از حزب کارگران کردستان که متهم به انجام حوادث خونین در ترکیه هستند، از طریق مرز به عین العرب را بدهد. 

این خبرگزاری ترک همچنین از آیدین معروف نماینده جبهه ترکمنان در پارلمان "شمال عراق" نقل کرد که این جبهه قصد دارد 200 تن از عناصر پیشمرگه مجهز به سلاح سنگین را به شهر عین العرب اعزام کند وعبور آنها از طریق شماری از گذرگاه های ترکیه با عراق وسوریه خواهد بود. 

این منبع تصریح کرد: "پیشمرگه ها بنا به درخواست بارزانی و با حمایت ترکیه به سمت سوریه حرکت می کنند. احزاب کرد سوریه خواهان سلاح سنگین هستند و ما نیروهای پیشمرگه را به درخواست ملت خود اعزام می کنیم. این نخستین بار از سال 1960 است که سربازانی خاک عراق را ترک می کنند".

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها