گسترش عملیات نظامی ارتش سوریه در دیرالزور+ویدیو

پنج‌شنبه 1 آبان 1393 - 13:47

دمشق، العالم ـ ارتش سوریه از اختلاف و درگیری گروهک های تروریستی در استان دیرالزور در شرق این کشور استفاده کرده و عملیات نظامی خود در این استان را گسترش داد.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم از سوریه، اقدام گروهک تروریستی داعش در اعدام فرمانده گردان موسوم به غاره الله در دیرالزور، آتش اختلافات و درگیری میان گروهک های تروریستی را تشدید کرده است.

"رشید العبار" ملقب به "رشید المطلق" فرمانده گردان موسوم به غاره الله وابسته به جبهه الاصاله و التنمیه(اصالت و توسعه) دو ماه پیش از سوی گروهک تروریستی داعش در دیرالزور به اسارت گرفته شده بود.

به گزارش خبرنگار العالم، منابع نظامی در شهر دیرالزور از وقوع درگیریهای شدید میان ارتش سوریه و عناصر داعش در منطقه الصناعه و حویجه صقر و کشته شدن دستکم 11 نفر از عناصر این گروهک تروریستی که برخی از ملیت های غیرسوری بودند خبر دادند؛ این درحالی است که پایگاههای تروریست ها در اطراف فرودگاه نظامی دیرالزور نیز هدف حملات توپخانه ای ارتش سوریه قرار گرفت.

در غوطه شرقی دمشق نیز ارتش سوریه برای کنترل کامل منطقه جوبر وارد درگیریهای شدیدی شده است؛ نیروهای ارتش سوریه پایگاه های تروریست ها در عمق منطقه الجوبر را هدف قرار دادند و از محور طیبه و میدان المناشیر پیشروی کردند و پایگاه های تروریست ها در محور عربین زملکا در ریف دمشق را هدف حملات توپخانه ای قرار دادند.

ثابت محمد یک کارشناس نظامی در گفت وگو با خبرنگار شبکه العالم اظهار کرد: از اطراف قلمون گرفته تا اطراف غربی حمص تا کسب و ریف شمالی شهر حماه و نیز در شهر حمص و ریف جنوبی شهر دمشق شاهد پیروزیهای پیاپی ارتش سوریه بر تروریست ها هستیم و این علاوه بر موفقیت های پی در پی است که ارتش سوریه در غوطه شرقی به ثبت رسانده است. 

وی می افزاید: می توان گفت که درگیری جوبر و عین ترما به مراحل پایانی خود رسیده و آغازی برای سقوط دراماتیک تروریست ها در غوطه شرقی از زملکا تا عربین تا حرستا خواهد بود.

در قلمون نیز یگانهایی از ارتش سوریه، حمله تروریست ها را ناکام گذاردند و بسیاری از آنها را در نزدیکی تپه موسی به هلاکت رساندند.

A.D-22-20:41
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها