آمریکا: داعش نفت خود را از طریق ترکیه می فروشد

آمریکا: داعش نفت خود را از طریق ترکیه می فروشد
جمعه 2 آبان 1393 - 10:30

وزارت خزانه داری آمریکا اذعان کرد که گروه تروریستی داعش محموله های نفت خود از سرقت چاههای نفت عراق و سوریه را از طریق ترکیه به فروش می رساند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دیوید کوهن معاون امور مبارزه با تروریسم و اطلاعات مالی وزارت خزانه داری گفت: گروه داعش به طور بی سابقه از طریق منابع مختلف کسب درآمد می کند. گروه داعش متکی به پول هایی کسانی نیست که خارج از مرزها با این گروه کمک می کنند بلکه درآمد خود را از فعالیت های مجرمانه و تروریستی داخلی بدست می آورد.

وی گفت: داعش روابط ریشه داری با دلالان بازار سیاه در منطقه دارد و نفت را استخراج می کند و به قاچاقچیان سوخت می فروشد و این قاچاقچیان نفت را در بشکه های کوچک از طریق یک شبکه متنوع از راهها منتقل می کنند. براساس اطلاعات ما، داعش نفت را با قیمت های بسیار پایین به گروهی متنوعی از واسطه ها از جمله ترکیه (که این نفت را بار دیگر می فروشد) و کردها که بار دیگر آن را به ترکیه می فروشند، به فروش می رساند.

روزنامه آمریکایی "وورلد تریبیون"(World Tribune) چندی پیش در گزارشی به نقل از مسوولان ترکیه که نامی از آنها برده نشد، خاطرنشان کرد: این مسوولان به پارلمان اطلاع داده اند که حدود هزار شهروند ترک در کنار گروه داعش در حال جنگ هستند.

احزاب مخالف دولت ترکیه نیز بیستم مهرماه با تظاهرات در آنکارا، تاکید کردند که ترکیه با خرید نفت قاچاق از داعش، به تروریست‌های این سازمان در عراق و سوریه کمک می‌کند.

در این تظاهرات که توسط احزاب مخالف برگزار شد، سیاست های خصمانه دولت حزب عدالت و توسعه در قبال ملت های منطقه محکوم شد. تظاهر کنندگان علیه سیاست دولت در قبال کردهای شهر عین العرب و پشتیبانی از گروه های تروریست در سوریه به ویژه داعش، شعار دادند.

احزاب مخالف در ترکیه از حمایت تسلیحاتی رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه از گروه داعش و سایر گروههای مسلح در سوریه و درمان مجروحان این گروهها در بیمارستانهای ترکیه سخن گفته اند.

منابع خبری عراقی نیز پیشتر از آموزش عناصر مسلح در پادگانهای ترکیه از جمله در شهر غازی عنتاب برای اعزام به سوریه و عراق خبر داده بودند.

بولنت تزجان نایب رئیس حزب جمهوری خلق ترکیه اخیرا تاکید کرد که اسناد نشان دهنده خیانت حزب عدالت و توسعه به ترکیه است.

وی گفت: " رجب طیب اردوغان رئیس جمهور و " احمد داود اوغلو " نخست وزیر ترکیه خواهان ارائه اسنادی شده اند که دست داشتن دولت حزب عدالت و توسعه از گروه داعش را اثبات کند و حزب خلق این اسناد را دراختیار دارد".

پربیننده ترین خبرها