آیت الله عیسی قاسم تاکید کرد:

انتخابات بحرین بدون حضور مخالفان بی ارزش است

انتخابات بحرین بدون حضور مخالفان بی ارزش است
جمعه 2 آبان 1393 - 16:48

آیت الله شیخ عیسی قاسم روحانی بارز بحرینی تاکید کرد که عدم مشارکت مخالفان در انتخابات پارلمانی آینده این کشور، بیانگر بی ارزش بودن آن است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، آیت الله شیخ عیسی قاسم روحانی بارز بحرینی در خطبه های نماز جمعه در مسجد امام صادق علیه السلام در منطقه الدراز در نزدیک منامه گفت: مشارکت در انتخاباتی که افراد برجسته و مخالفان در آن مشارکت نخواهند کرد، هیچ ارزشی ندارد.

وی تاکید کرد: انتخاباتی که شخصیت های مهم و برجسته و مخالفان در آن مشارکت نخواهند کرد ، فاقد هر گونه ارزشی خواهد بود. دولت بحرین باید به حق آزادی بیان احترام بگذارد و نباید  آسیبی به افرادی که انتخابات را تحریم کرده اند، برساند.

آیت الله قاسم با انتقاد شدید از رویکرد رژیم بحرین گفت: من نمی دانم این چه دمکراسی است که فقط به دولت حق آزادی بیان را می دهد؟

خطیب جمعه منطقه الدراز اعلام کرد: میزان مشارکت مردمی و صلاحیت نامزدها مهمتر از تعداد زیاد نامزدها است. تعداد زیاد نامزدها و عدم صلاحیت آنها و عدم مشارکت افراد مهم و برجسته در انتخابات به معنای بی ارزش بودن هر انتخاباتی در هر کشوری است.

وی تاکید کرد: اگر مخالفان در انتخابات مشارکت نکنند، معلوم خواهد شد که این انتخابات هیچ ارزشی ندارد.

انتخابات پارلمانی بحرین روز 22 نوامبر 2014 برگزار خواهد شد اما احزاب و جمعیت های مخالف برای تحریم آن فراخوان داده اند زیرا رژیم بحرین خواسته ها و مطالبات مشروع و برحق مردم را تاکنون برآورده نکرده است.

بحرین از 14 فوریه سال 2011 میلادی شاهد انقلاب مردمی علیه رژیم آل‌خلیفه است. مردم خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در کشورشان هستند.

این درخواست‌ها با سرکوبگری رژیم بحرین با همدستی برخی کشورهای عربی از جمله عربستان روبه‌رو شده است. رژیم بحرین در راه سرکوب بحرین همچنین عناصر پاکستانی را به خدمت گرفته است.

نیروهای نظامی مشترک شورای همکاری خلیج فارس موسوم به سپر جزیره نیز در این راه به رژیم بحرین کمک می‌کنند.

در این مدت، صدها نفر شهید یا زخمی شده و یا به زندان افتاده و شکنجه شده‌اند.

رژیم بحرین برای خاموش کردن شعله اعتراضات شمار زیادی از رهبران مخالف را بازداشت و با پرونده سازی به زندان‌های طولانی‌مدت محکوم کرده است.

با وجود همه این اقدامات، جنبش مردم بحرین برای دستیابی به خواسته‌های خود همچنان ادامه دارد و آنها با برپایی تظاهرات خواهان برآورده شدن این خواسته‌ها هستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها