تکذیب سخن اردوغان درباره اعزام 1300 جنگجو به عین العرب

تکذیب سخن اردوغان درباره اعزام 1300 جنگجو به عین العرب
جمعه 2 آبان 1393 - 18:28

سخنان امروز رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه درخصوص موافقت کردهای شهر عین العرب با ورود اعضای گروه مسلح موسوم به "ارتش آزاد سوریه" به این شهر برای جنگ با گروه تروریستی داعش تکذیب شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "صالح مسلم" رئیس حزب موسوم به اتحاد دمکراتیک سوریه ادعای اخیر رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه را رد کرد و گفت: هنوز هیچ توافقی درباره ورود تعدادی از اعضای گروه مسلح " ارتش آزاد سوریه " به شهر مرزیِ تحت محاصرۀ عین العرب حاصل نشده است.

مسلم گفت: ما از مدتی پیش با ارتش آزاد سوریه در تماس هستیم، اما برخلاف ادعای اردوغان، هنوز درباره ورود تعدادی از اعضای ارتش آزاد سوریه به شهر عین العرب توافق نکرده ایم.  

اردوغان گفته بود که حزب اتحاد دمکراتیک سوریه با ورود هزار و 300 عضو گروه مسلح "ارتش آزاد سوریه" به شهر عین العرب برای کمک به اعضای این حزب در جنگ علیه داعش موافقت کرده است و دو طرف هم اکنون درباره یافتن مسیری برای انتقال اعضای ارتش آزاد به عین العرب مذاکره می کنند.

اردوغان همچنین گفته بود که با ورود تنها 150 عضو پیشمرگه منطقه کردستان عراق به شهر عین العرب از طریق خاک ترکیه موافقت کرده است.

"زاهر الساکت" فرمانده گروه مسلح موسوم به "شورای نظامی انقلابی حلب" نیز با تکذیب اعزام نیروهای خود به عین العرب برای جنگیدن با داعش گفت:"ما مشکل عقلی نداریم که در عین العرب بجنگیم."

زاهر در اشاره به نیروهای کرد شهر عین العرب بدون ذکر نام آنها افزود: ما با آنها هیچ همکاری و هماهنگی نداریم. 

 


 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها