پوتین: غرب تروریسم را به وجود آورد

پوتین: غرب تروریسم را به وجود آورد
شنبه 3 آبان 1393 - 09:12

رئیس جمهور روسیه با انتقاد شدید از دولتهای غربی، آنها را مسؤول به وجود آمدن تروریسم و حمایت از آن و افزایش بحرانها و درگیریها در دنیا متهم کرد.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "ولادمیر پوتین" گفت: کشورهای غربی در حال تکرار اشتباهات گذشته خود هستند، آنها قبلا از گروه های افراطی برای مقابله با شوروی حمایت کرده بودند که در نتیجه آن اقدامات طالبان و القاعده به وجود آمد.
پوتین در نشست "والدا" خاطرنشان کرد: غرب از دخالت تروریستها در روسیه و کشورهای آسیای میانه به صورت مالی و رسانه ای حمایت کرد و ما این مسائل را فراموش نمی کنیم.
وی با مطرح کردن این سؤال که آیا دخالتهای آمریکا در همه امور دنیا موجب آرامش و پیشرفت و دموکراسی می شود؟، اظهار داشت: نه، اینگونه نیست.
پوتین درباره بحران سوریه گفت: آمریکا و همپیمانانش به صورت مستقیم از تروریستها حمایت مالی و تسلیحاتی کردند، و پیوستن جنجگویان از کشورهای مختلف به آنها را نادیده گرفتند.
رئیس جمهور روسیه تأکید کرد: تروریستها از کجا به پول و سلاح و کارشناسان نظامی دسترسی یافتند؟ داعش چگونه توانست تا این حد نیرو بگیرد، و به قدرتی شبیه به ارتش تبدیل شود؟
پوتین با اشاره به چندین برابر شدن درآمد تروریستها از تجارت مواد مخدر پس از اشغال افغانستان توسط نیروهای بین المللی، خاطرنشان کرد: منابع حمایت مالی از تروریستها امروز به تجارت از مواد مخدر خلاصه نمی شود، بلکه آنان در حال کسب درآمد از فروش نفت هستند.
وی افزود: تروریستها با قیمتهای پایین نفت می فروشند و کسانی هم هستند که این نفت را خریداری و دوباره می فروشند؛ درنتیجه از تروریستها حمایت مالی می کنند.
پوتین همچنین خاطرنشان کرد که ده‌ها هزار نفر از افسران و فرماندهان حزب بعث که پس از سرنگونی صدام بیکار شدند، امروزه به صف تروریستهای داعش پیوسته‌اند.
پوتین تأکید کرد: دخالت غرب در لیبی این کشور را در آستانه فروپاشی قرار داد، و این کشور به صحنه ای برای آموزش تروریستها تبدیل شد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها