امید النهضه به انتخابات پارلمانی تونس + فیلم

شنبه 3 آبان 1393 - 13:33

جنش النهضه از بزرگترین احزاب اسلامی تونس تلاش می کند با تحرک سیاسی و اجتماعی چشمگیر خود در تبلیغات انتخاباتی و با تکیه بر مقبولیت مردمی خود در استان های مختلف این کشور، بیشترین کرسی های پارلمان را در انتخابات فردا از آن خود کند.

خبرنگار شبکه العالم از تونس گزارش داد، 3 سال بعد از سرنگونی رژیم دیکتاتوری در تونس، جنبش النهضه برای ورود به دومین انتخابات پارلمانی بعد از انقلاب آماده می شود.

در این 3 سال، جنبش النهضه 2 سال را در مسند حکومت گذراند که با تحرک سیاسی و اجتماعی بزرگی در کشور همراه بود و بعد هم به موجب طرح گفتگوی ملی، از حکومت کناره گرفت.

"علیه العلانی" تحلیلگر سیاسی تونسی به العالم گفت: النهضه با عواملی مانند تحصن و اعتراضات از قدرت کناره گیری کرد، و نتوانست توسعه سیاسی را که هدف از انقلاب مردمی بود، به ثمر برساند.

وی افزود: جنبش النهضه برای قرار دادن منطقِ توافق در رأس برنامه های خود، از قدرت کناره گیری کرد و با این کار به انتخابات مشروعیت بخشید؛ اما این رویکرد ناخرسندی هواداران مردمی این جنبش را به دنبال داشت.

این تحلیلگر تونسی خاطرنشان کرد: اما سیاستمداران این اقدام را نشانگر هوشیاری جنبش در قبال رخدادهای سیاسی، ملی و منطقه ای بخصوص پس از کودتای نظامی علیه اخوان المسلمین مصر و ساقط کردن مرسی از قدرت ارزیابی کردند.

"عبدالفتاح مورو" معاون جنبش النهضه به العالم گفت: اتفاقاتی که در مصر رخ داد باعث شد النهضه از قدرت کناره گیری کند، زیرا ما نمی خواستیم سیل خون به راه بیفتد و نخبه ها درک می کنند که باید از جان مردم صیانت و آنها را از افتادن به ورطه درگیری و خشونت حفظ کرد.

"نورالدین البحیری" از اعضای ارشد النهضه در یکی از این تجمعات مردمی گفت: اگر منافع تونس را بالاتر از هرچیزی بدانیم و به آن خدمت کنیم، می توانیم غیرممکن را ممکن کنیم.

النهضه تلاش می کند با استفاده از تجارب خود در زمان حکومت و با مطرح کردن شعارهای معتدل و منطقی به عنوان یک قدرت میانه رو در عرصه سیاسی تونس ظاهر شود.

پربیننده ترین خبرها