همکاری النصره با ترکیه در تولید داروهای تقلبی

همکاری النصره با ترکیه در تولید داروهای تقلبی
شنبه 3 آبان 1393 - 14:50

برخی منابع محلی در سوریه و ترکیه از تولید داروهای تقلبی در کارخانه‌هایی خبر می دهند که زیر نظر گروه تروریستی النصره اداره می شود.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری العالم به نقل از سایت خبری "المرصاد"، برخی منابع محلی در ترکیه و حومه استان ادلب سوریه فاش کردند، واکسن‌های فاسدی که چندی پیش باعث جان باختن ده‌ها کودک در مناطق تحت کنترل عناصر مسلح در سوریه شد، در کارخانه‌های تحت نظارت گروه تروریستی النصره تولید شده است.
استان ادلب در مجاورت مرزهای ترکیه قرار دارد.
این منابع افزودند: جبهه النصره با سازمان اطلاعات ترکیه و مافیای بین المللی در این کار سهیم هستند؛ این تجارتی است که درآمد آن در طول سال گذشته در کشورهای درحال توسعه میلیاردها دلار بوده است.
این منابع تصریح کردند: سازمان اطلاعات ترکیه درچارچوب تامین منابع مالی لازم تروریست های جبهه النصره، خطوط صادرات این داروهای تقلبی را تحت تدابیر امنیتی گشوده است.
این داروهای تقلبی در کارخانه های منطقه حومه ادلب تولید می شوند که ارزش صادرات ماهیانه آن فقط از کارخانه واقع در منطقه باب الهوا دهها میلیون دلار است؛ چه برسد به دهها کارخانه دیگر موجود در مرز سوریه با ترکیه.
این کارخانه ها برخی داروهای تقلبی گرانقیمت بویژه بیماریهای مزمن و صعب العلاج نظیر سرطان، قند، فشار خون و داروهای کودکان را تولید می کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها