درگیری های طرابلس چگونه آغاز شد

درگیری های طرابلس چگونه آغاز شد
شنبه 3 آبان 1393 - 17:00

نشریه الجمهوریه گزارش داد که درگیری های روز گذشته شهر طرابلس در شمال لبنان بعد از نماز جمعه و در پی ایراد خطبه های تحریک آمیز عناصر تندرو آغاز شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شیخ خالد حبلص و شیخ طارق الخیاط با مطرح کردن ادعاهایی فتنه انگیزانه در خطبه های روز جمعه خود، ارتش لبنان را متهم کردند که طرح های امنیتی خود را فقط علیه اهل تسنن اجرا می کند، لذا از سنی های لبنان خواستند که دست به نافرمانی زده و از ارتش خارج شوند.

در پی این سخنان تفرقه انگیز بیش از 150 فرد مسلح در باب التبانه جمع شدند و به طرف بازارهای اطراف به راه افتادند.

ساعت 8 شب خبر رسید که آنها قصد ورود به یکی از مساجد را دارند تا جوانان را وادار به پیوستن به گروه خود و حمله به ارتش نموده و در طرابلس اعلام "امارت" نمایند.

در پی انتشار این خبر، واحدهای ارتش به سرعت وارد عمل شدند و افراد مسلح را محاصره کردند، و در این درگیری ها تعدادی از نیروهای ارتش مجروح شدند.

در همین حال گروه "شادی المولوی" تلاش کردند به مواضع اولیه خود در داخل باب التبانه بازگردند، اما به دلیل آن که ارتش همه ورودی ها و راههای منتهی به این منطقه را بسته بود، موفق نشدند.

ارتش هنوز مشغول مقابله با تک تیراندازهایی است که در ساختمانها پناه گرفته اند و درگیری در مناطق مختلف گهگاه شدت می یابد.

نیروهای ارتش، شیخ خالد حبلص را در مسجد هارون الرشید محاصره کردند و با اعلام حالت فوق العاده در گذرگاههای اصلی حالت امنیتی شدیدی در شهر برقرار کردند.

تعداد افراد مسحلی که در این درگیری ها شرکت کردند بیش از 200 نفر برآورد شده و گزارش ها از وجود "ابن احمد میقاتی"( یک تروریست سرشناس ملقب به ابوهریره) در خان العسکر در لحظه حمله ارتش حکایت می کند.

وی یکی از سران داعش است که زمینه حمله تروریستی به ارتش را همزمان با آغاز سال جدید هجری فراهم می کرد.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها