هلاکت افسر سابق عربستانی در درگیری با کردهای سوریه

هلاکت افسر سابق عربستانی در درگیری با کردهای سوریه
شنبه 3 آبان 1393 - 17:16

یک افسر امنیتی عربستانی که به تروریست های داعش پیوسته بود، در درگیری با نیروهای دفاع مردمی کرد سوریه از پا در آمد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، منابع خبری کرد اعلام کردند این افسر عربستانی با درجه سرگرد قبل از پیوستن به عناصر داعش در یکی از نهادهای امنیتی وابسته به وزارت کشور عربستان فعالیت داشت.
روزنامه عربستانی "المرصد" به نقل از سایت "عین الیوم" نوشت: گزارش های خبری و صفحات مختلف بر روی پایگاههای اجتماعی نام این افسر عربستانی را "هشام عبدالله عبدالرحمن الشعلان" ذکر کرده اند و نامبرده یکی از عناصر عربستانی داعش بود، که برای جنگ با نیروهای دفاع مردمی کرد در شهر عین العرب (شمال سوریه)، به این شهر اعزام شده بود.
تاکنون هیچ موضعی از سوی نهادهای رسمی عربستانی درباره نقش و جایگاه این افسر سابق امنیتی و چگونگی پیوستن وی به داعش منتشر نشده است.
درگیری ها در شهر تحت محاصره عین العرب واقع در شمال سوریه، میان تروریست های داعش و نیروهای دفاع مردمی و اهالی شهر، از یک ماه پیش ادامه دارد و برخلاف بسیاری از شهرهای مورد حمله داعش، نیروهای مقاومت مردمی به خوبی توانسته اند در مقابل تروریست ها مقاومت کنند.
اگرچه شهر مذکور از سه طرف تحت محاصره قرار دارد و در فاصله بسیار کمی با مرز ترکیه واقع شده است، اما دولت ترکیه اجازه ورود نیروهای کرد ترکیه یا آوارگان کرد سوری برای کمک به مدافعان این شهر در مقابل داعش را نداده و این امر باعث تقویت دیدگاه تحلیلگرانی شده است که اعتقاد دارند ترکیه با تروریست های داعش هم پیمان است. 

پربیننده ترین خبرها