نبرد سرنوشت ساز مصر با آغاز بحران سینا

نبرد سرنوشت ساز مصر با آغاز بحران سینا
شنبه 3 آبان 1393 - 17:24

رئیس جمهور مصر اعلام کرد که این کشور وارد جنگی سرنوشت ساز و وجودی شده است.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "عبدالفتاح سیسی" در سخنانی از منطقه "العریش" مصر گفت: طرفهای خارجی در مصر از تروریسم حمایت می کنند، ولی مردم این کشور مقابل این توطئه بزرگ خواهند ایستاد.

در پی کشته شدن 33 سرباز مصری و مجروح شدن حدود 28 تن دیگر پس از حمله تروریستی به دو منطقه امنیتی، دولت مصر در مرکز و شمال سینا منع رفت و آمد اعلام کرد.

* بسته شدن گذرگاه مرزی رفح و اعلام وضعیت فوق العاده

اداره مرزها و گذرگاه ها مستقر در غزه در بیانیه ای مطبوعاتی خاطرنشان کرد، مقامات مسوول مصر به طور رسمی به طرف فلسطینی در باره بسته شدن گذرگاه اصلی غزه اطلاع داده اند.
در این بیانیه آمده است: مصر صبح امروز اطلاع داد به علت وخامت اوضاع امنیتی در سینا، تا اطلاع بعدی گذرگاه رفح بسته است.
روز جمعه، مجموعه ای از حملات مرگبار از سوی گروه های مسلح در سینای مصر، به کشته شدن دستکم 30 نظامی مصری و زخمی شدن ده ها تن دیگر منجر شد.
در پی این حملات، مصر در شبه جزیره سینا وضعیت فوق العاده اعلام کرد.
گذرگاه مرزی رفح تنها گذرگاه برای حدود 2 میلیون فلسطینی است که در نوار غزه زندگی می کنند. نوار غزه از سال 2007 میلادی تحت محاصره اسراییل قرار دارد.
مصر در طول هشت سال گذشته، هر از گاهی به طور موقت این گذرگاه مرزی را برای موارد بشر دوستانه، به ویژه دانشجویانی که در خارج درس می خوانند، بیمارانی که به مراقبت های پزشکی فوری نیاز دارند و فلسطینی هایی که دارای تابعیت دو گانه هستند، باز کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها