اظهارات تحریک آمیز یک مبلغ تکفیری در لبنان

اظهارات تحریک آمیز یک مبلغ تکفیری در لبنان
شنبه 3 آبان 1393 - 17:50

امام جماعت مسجد "هارون" در منطقه "بحنین المنیه" سنی های لبنان را به خروج فوری از ارتش و کودتا فراخواند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "خالد حبلص" با انتشار بیانیه ای ادعا کرد که سنی ها در لبنان مظلوم واقع شده اند و به بهانه مبارزه با تروریسم و تندروی، زندان ها از بازداشت شدگان وقایع طرابلس و اهل سنت پر شده است.

وی افزود: با مراجع ذیربط و سازمان های امنیتی تماس گرفتیم و از آن ها خواستیم پیش از آن که دیر شود، چاره ای بیندیشند اما هیچ فایده ای نداشت.

حبلص سپس به اظهارات نهاد الشنوق وزیر کشور لبنان اشاره کرد و گفت: "المشنوق اعتراف کرد که طرح امنیتی، فقط دامنگیر سنی ها شده است."

وی برچیدن موانع امنیتی و متوقف کردن بازداشت ها به سبب تروریسم را خواستار شد و از حزب الله خواست از سوریه عقب نشینی کند، و ارتش در مرزهای شرقی و شمالی مستقر شود تا جلوی ورود حزب الله به سوریه را بگیرد.

حبلص همچنین در مواضعی همسو با رژیم صهیونیستی و دیگر مخالفان مقاومت اسلامی، خلع سلاح حزب الله به ویژه در مناطق شیعه نشین مانند بعلبک و الهرمل را خواستار شد.

حبلص در پایان با درخواست از نیروهای ارتش برای فرار از خدمت و کودتا، تاکید کرد تا تحقق خواسته هایش از پای نخواهد نشست و از مردم لبنان در شمال این کشور خواست در این کودتا شرکت کنند.

26

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها