فیلم اختصاصی از عملیات ارتش عراق در صلاح الدین

شنبه 3 آبان 1393 - 18:05

ارتش عراق، تلاش تروریست های داعش را برای به دست گرفتن کنترل جاده سامرا به بغداد ناکام گذاشتند.

"محمد الربیعی" خبرنگار العالم از صلاح الدین گزارش داد، در پی پیشروی های ارتش عراق به سمت بیجی و سیطره بر مناطق گسترده ای در شمال تکریت، عناصر داعش دست به تلاش های مذبوحانه ای برای حمله به جاده سامرا به بغداد زدند تا به این وسیله راه امدادرسانی به نیروهای ارتش قطع شود.

عناصر داعش تلاش داشتند از طریق خاکریز موجود در حد فاصل منطقه خزرج و السید الغریب به جاده اصلی میان الدجیل و سامرا برسند تا از آنجا به مناطق شمالی از جمله نینوا و کرکوک نفوذ کنند.

چنین رویدادهایی تقریبا هر روز در مناطق مجاور شهرستان الدجیل در جنوب صلاح الدین رخ می دهد، اما عشایر و داوطلبان مردمی در این مناطق از پیشروی تروریست ها جلوگیری کرده و به عناصر داعش خسارات سنگینی وارد کرده اند.

با وجود اطلاعاتی که از عقب نشینی این گروه ها حکایت دارند، فرماندهان نظامی خواستار دخالت ارتش عراق برای آزادسازی این مناطق و هدف قرار دادن تروریست ها در شمال این استان شده اند.

یک افسر ارتش عراق به خبرنگار العالم گفت: مواضع تروریست ها بسیار به جاده مواصلاتی بغداد به سامرا نزدیک است و به همین دلیل ما از نیروهای زرهی و نیروی هوایی ارتش می خواهیم که مواضع داعش در این منطقه را بمباران کنند.

عملیات ارتش عراق علیه مواضع داعش در اطراف بیجی همچنان ادامه دارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها