تحصن یمنی ها برای دومین هفته در جنوب این کشور + فیلم

شنبه 3 آبان 1393 - 18:41

طرفداران جنبش جنوب یمن با تاکید بر مطالبات خود، برای دومین هفته متوالی به تحصن در میدان العروض عدن در جنوب این کشور ادامه می دهند.

خبرنگار شبکه العالم از عدن گزارش داد، تعداد تحصن کنندگان با پیوستن گروههای مردمی و شخصیت های دولتی از مناطق مختلف جنوب افزایش یافته است و معترضان در انتظار پاسخ دولت به سر می برند.

این تحصن در سایه فضای سیاسی پیچیده کشور برگزار شده است و تاکید معترضان بر خواسته های خود دولت یمن را در موقعیت دشواری قرار داده است.

"نبیل عامر" رئیس اداره "شهدا و مجروحان" جنبش جنوب یمن به العالم گفت: از سازمان های بین المللی و جامعه جهانی می خواهیم از مردم جنوب حمایت کنند تا مانند هر ملت دیگری به حق آزادی خود دست یابند و با ریشه کن شدن تروریسم، آرامش به این منطقه بازگردد.

ناظران سیاسی عقیده دارند، تحرکات مردمی و سیاسی در جنوب و اتحاد دو تشکل بارز آن یعنی تشکل "علی سالم البیض" و تشکل "حسن احمد باعوم"، با پایداری مردم این منطقه در حال ثمر دادن است.

با وجود ابهام در مواضع حکومت یمن و جریان های سیاسی در قبال مطالبات مردم، تعداد معترضان و تحصن کنندگان در عدن روز به روز بیشتر می شود.

"ردفان الدبیس" رئیس کمیته اطلاع رسانی جنبش جنوب یمن به العالم گفت: مردم از این مکان نمی روند، مگر آن که استقلال خود را بازیابند و در صورت عدم توجه به خواسته هایشان، اقدامات بعدی تشدید خواهد شد.

سی ام نوامبر آینده ضرب الاجل نهایی جنبش جنوب به دولت یمن برای پاسخگویی به خواسته های معترضانی است که تهدید کرده اند شدت عمل خود را افزایش خواهند داد.

پربیننده ترین خبرها