هند با رد پیشنهاد امریکا، از صهیونیستها موشک ضد تانک می خرد

هند با رد پیشنهاد امریکا، از صهیونیستها موشک ضد تانک می خرد
شنبه 3 آبان 1393 - 22:36

دولت هند ضمن مخالفت با پیشنهاد امریکا برای خرید موشک های ضد تانک هدایت پذیر، با پیشنهاد رژیم صهیونیستی در این باره موافقت کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه خبری العالم، خبرگزاری رویترز، اعلام کرد که دولت هند، هشت هزار موشک ضد تانک هدایت شونده و بیش از 300 سکوی پرتاب، به ارزش 32 ملیارد روپیه (525 ملیون دلار) از رژیم صهیونیستی می خرد.
امریکا بسیار تلاش کرده بود تا هند را به خرید موشک های امریکایی از نوع ژلیون اقناع نماید. اما هند با رد پیشنهاد امریکا، پیشنهاد رژیم صهیونیستی در این زمینه را مورد پذیرش قرار داد.
به دنبال تشکیل نشست شورای خریدهای دفاعی هند، آرون جیتلی وزیر دفاع این کشور، اعلام کرد باید همه موانع بر سر عملیات خرید کنار گذاشته شود تا این امر دچار تعویق نشود.
گزارش ها حاکی از آن است که به دنبال تنش هند با چین و درگیری های خشونت بار با پاکستان در مرز کشمیر، این کشور به فکر تقویت توان دفاعی خود برآمده است.
موشک اسپایک، قابلیت حمل توسط سربازان را دارد و از دقت بسیار بالایی در هدف قرار دادن تانک ها برخوردار است.
ناظران پیش بینی می کنند هند به عنوان بزرگترین خریدار سلاح در جهان برای نوسازی توان نظامی و تسلیحات غالبا روسی اش و کمتر کردن فاصله با توان نظامی چین به عنوان رقیب استراتژیکش در منطقه، نزدیک به 250 میلیارد دلار هزینه نماید.
براساس برآوردها میزان هزینه چین در زمینه دفاعی سه برابر بودجه هزینه شده از سوی هند در این زمینه است.
چاک هاگل وزیر دفاع امریکا، اواخر ماه سبتامبر گذشته هنگام سفر ناریندرا مودی نخست وزیر هند به واشنگتن، پیشنهاد امریکا به هند درباره فروش سلاح را علنی کرد.
 

پربیننده ترین خبرها