تاثیر عملیات ارتش لبنان بر جریان المستقبل + ویدیو

دوشنبه 5 آبان 1393 - 22:48

بيروت، (العالم)- کارشناس امور نظامی و راهبردی لبنانی گفت: عملیات نظامی ارتش در طرابلس (شمال لبنان) علاوه بر ناکام گذاشتن یک توطئه تروریستی، جریان المستقبل را هم به عقب نشینی و سکوت وادار کرد.

"امین حطیط" شامگاه دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار شبکه العالم، تصریح کرد که ارتش لبنان با عملیات پیشگیرانه اخیر در طرابلس یک توطئه شوم تروریستی را که برای شمال لبنان تدارک دیده شده بود، ناکام گذاشت و کنترل این شهر را به دست گرفت و به این ترتیب خطر قطعی از بین رفت زیرا با این عملیات، گروهی از تروریست ها به دست نیروهای ارتش لبنان کشته، شماری دستگیر و مابقی نیز مجبور به عقب نشینی و فرار شدند.

وی افزود: ارتش لبنان با این عملیات، از یک طرف دستاوردی سیاسی محقق کرد و اعضای جریان المستقبل را که تروریست ها را در طرابلس پوشش می دادند، به عقب نشینی، سکوت و دست برداشتن از اقدامات تحریک آمیز علیه ارتش وادار کرد و از طرف دیگر دست تروریست ها را از این منطقه کوتاه و امکان هرگونه عملیات را از آنها در روزها و هفته های آینده، سلب کرد.

حطیط گفت: شکست در عرسال و مهار حمله تروریستی در این منطقه از سوی ارتش لبنان به ناکامی دو عملیات تروریستی دیگر در عکار و طرابلس منجر شد و این درحالی است که گروه های تروریستی در صدد استفاده از دهه اول محرم برای آغاز عملیات تروریستی در بیروت و حومه آن و همچنین ادامه عملیات تروریستی در طرابلس و در نهایت اعلام امارات اسلامی در این منطقه بودند.

این کارشناس لبنانی تصریح کرد که تروریست ها می خواستند از طریق اقدامات تروریستی و انفجارهای متعدد، ارتش و دولت لبنان را در بیروت سرگرم کنند و در عین حال برای اشغال طرابلس اقدام نمایند اما ارتش با عملیات پیشگرانه خود این توطئه را خنثی وحتی فردی به نام "احمد طه" سرکرده تروریست ها را دستگیر کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد که ارتش لبنان با عملیات پیشگیرانه اخیر و هدف قرار دادن 3 مقر اصلی تروریست ها در طرابلس،  المنیا و بحنین، اوضاع آنها را متزلزل ساخت.
FF-27-14:45

پربیننده ترین خبرها