گزارش العالم از شور حسینی (ع) در یمن +فیلم

چهارشنبه 7 آبان 1393 - 20:37

صنعا، (العالم)- با وجود وضعیت سیاسی و امنیتی حاکم بر یمن، مردم این کشور به ویژه در صنعا، پایتخت، با برگزاری مراسم عزاداری سالار شهیدان، بر ضرورت درس گرفتن از مدرسۀ عاشورا تاکید می‌کنند.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار شبکه خبری العالم از یمن، مردم این کشور به دلیل علاقه قلبی به سرور و سالار شهیدان، علاقه شدیدی به حضور در مراسم عزاداری امام حسین (ع) دارند.

"علی المطری" عالم دینی یمنی در این خصوص به خبرنگار العالم گفت: ما همواره برای روشن کردن مسیر زندگی خود و حل مشکلات که تنها در سایه نور حسینی امکان پذیر است، در صدد درس گرفتن از مکتب عاشورایی امام حسین(ع) و الهام از انقلاب بزرگ سرور و سالار شهیدان هستیم.

یکی از حاضران در مراسم عزای حسینی به خبرنگار العالم گفت: ما همواره با برپایی این مراسم یاد و خاطره عاشورای حسینی را زنده نگه داشته و از مکتب امام حسین(ع) الهام می گیریم.

یکی از زنان یمنی شرکت کننده در این مراسم با تاکید بر این که مفهوم واقعی مرگ با عزت و شرافت را از امام حسین(ع) آموخته است، خاطرنشان کرد، امام حسین(ع) تمام تعلقات دنیوی، مال و فرزند و یاراران خود را تقدیم کرد تا اسلام را زنده نگه دارد.

وی افزود: زنان یمنی پیرو حضرت زینب(س) در سایه رویدادها و تحولات کنونی و نبرد بین حق و باطل، راه ایشان را ادامه می دهند تا امام حسین(ع) همچنان در همه دوران چراغ راه انقلابیون و آزادگان باشد.
یکی دیگر از زنان یمنی به خبرنگار العالم گفت: با امکانات محدود خود آماده می شوم تا در روز عاشورا، صحنه هایی از مظلومیت امام حسین (ع)، واقعه کربلا و آنچه را برای اهل بیت رسول اکرم(ص) به وقوع پیوست، به تصویر بکشم.

"امه عبدالصبور نجم الدین " خبرنگار العام در صنعا در پایان این گزارش خاطرنشان کرد، یمنی ها با قلبی های آکنده از حزن و اندوه با وجود اوضاع سیاسی و امنیتی حاکم، همچنان در تدارک برگزاری هر چه با شکوه تر عزای حسینی و مراسم عاشورا هستند.
10/29-

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها