ارتش، در نزدیکی بزرگ‌ترین پالایشگاه نفت عراق

ارتش، در نزدیکی بزرگ‌ترین پالایشگاه نفت عراق
چهارشنبه 7 آبان 1393 - 21:35

ارتش عراق، برای آزادسازی بزرگ‌ترین پالایشگاه نفت عراق از چنگ داعش، در 2 کیلومتری شهر "بیجی" مستقر شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، نیروهای ارتش عراق، با همراهی نیروهای داوطلب مردمی و بالگردهای جنگی از طریق صحرا، به سمت غرب بیجی حرکت کردند، تا عملیات آزادسازی این شهر را آزاد کنند.

یک سرهنگِ ارتش عراق، در این خصوص به خبرگزاری رویترز گفت که ما امیدواریم بتوانیم راه های امدادرسانی به داعشی ها را قطع کنیم و به این ترتیب، بیجی را آزاد کنیم زیرا این شهر، دروازه رسیدن به شهر موصل به شمار می رود.

عناصر داعش، از ماه ژوئن سال جاری میلادی، با حمله به شهر بیجی، این شهر را اشغال کردند اما با وجود حملات انتحاری فراوان، تاکنون در شکستن حلقه دفاعی نیروهای عراقی که اطراف پالایشگاه مستقر هستند، ناکام مانده اند و به محاصره پالایشگاه اکتفا کرده اند.

سرهنگِ عراقی که خواست نامش فاش نشود، تاکید کرد: ما پیشروی خوبی داشتیم و تاکنون شش روستا را آزاد کرده ایم و تا 2 کیلومتری شهر بیجی رسیده ایم.

عناصر داعش، برای کند کردن پیشروی نیروهای عراقی، به مین گذاری جاده ها و استفاده از تفنگ های دوربین دار روی آوردند.

سرهنگِ عراقی خاطر نشان کرد: روز سه شنبه، 300 بمب را که تروریست ها برای کند کردن ِ پیشروی ِ ما کار گذاشته بودند، خنثی کردیم.

یک مسئول بلندپایه عراقی در ماه ژوئن اعلام کرده بود که پالایشگاه بیجی، پیش از تعطیلی روزانه 175 هزار بشکه نفت تولید می کرد.


26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها