طراح حملات صهیونیست ها به مسجد الاقصی ترورشد

طراح حملات صهیونیست ها به مسجد الاقصی ترورشد
پنج‌شنبه 8 آبان 1393 - 07:55

العالم - منابع خبری رژیم صهیونیستی از ترور خاخام تندرو یهودا گلیک از مسئولان هیات امنای جبل الهیکل و نماینده کنست خبر می دهند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم یهودا گلیک چهارشنبه شب هنگام ترک کنفرانسی خبری در مرکز بگین در قدس اشغالی از سوی فردی موتورسوار از فاصله نزدیک هدف تیراندازی قرار گرفت.

منابع صهیونیستی وضعیت وی را وخیم اعلام کرده و گفته اند که فرد مهاجم به منطقه ای در شمال قدس متواری شده است.

این منابع همچنین از احتمال موفقیت آمیز بودن ترور گلیک خبر داده اند.

گلیک از مسئولان گروهک "هیات امنای جبل الهیکل است که تلاش می کند با تحریک یهودیان به حمله به مسجد الاقصی مقدمات تخریب این مسجد را فراهم کند.

وی همچنین طراح حملات اخیر صهیونیست ها به مسجد الاقصی است.

برخی منابع صهیونیستی اعلام کرده اند که فرد مهاجم به احتمال زیاد ساکن محله شعفاط در قدس اشغالی است.

در همین حال برخی منابع صهیونیستی از هلاکت یهودا گلیک در این تیراندازی خبر دادند.

ششمین اجلاس سالانه صهیونیست ها تحت عنوان "اسرائیل به معبد کذایی بازمی گردد" روز چهارشنبه در مرکز مناحیم بیگن در جنوب غرب منطقه برکه السلطان برگزار شد.

در این نشست ایلی بن دهان، معاون وزیر ادیان صهیونیستی، میری ریگو رئیس کمیته داخلی کنست، موشه فیگلین نائب رئیس کنست، داف کلمانوویچ معاون شهردار قدس اشغالی، یهودا گلیک، یسرائیل آرائیل و یوسف الباوم خاخام تندرو یهودی و تعدادی از نمایندگان و رهبران سازمان ها و گروهک های تندرو یهودی حضور داشتند.

لازم به ذکر است که گلیک یکی از تندروترین خاخام های یهودی است که معمولا در تعرضات دسته جمعی به مسجد الاقصی مشارکت دارد و بارها به فلسطینیان و نگهبانان مسجد الاقصی حمله ور شده است.

از سوی دیگر، پلیس صهیونیستی از سقوط یک هواپیمای بدون سرنشین کوچک در محله شعفاط در قدس اشغالی خبر داده است.

پلیس صهیونیستی همچنین گفته که ترور گلیک از قبل برنامه ریزی شده بوده و نشست امنیتی به منظور بررسی اوضاع قدس پس از این حادثه برگزار خواهد شد.

يوری ارئیل وزیر صهیونیستی از بنیامین نتانیاهو خواسته در واکنش به ترور یهودا گلیک به تمامی یهودیان اجازه دهد به مسجد مبارک الاقصی تعرض کنند.

پربیننده ترین خبرها