بسته شدن مسجدالاقصی به روی نمازگزاران

بسته شدن مسجدالاقصی به روی نمازگزاران
پنج‌شنبه 8 آبان 1393 - 09:28

العالم - به دنبال ترور یکی از فعالان صهیونیست، پلیس رژیم اسرائیل در های مسجدالاقصی در قدس شریف را به روی همه نمازگزاران بست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، در پی درخواست فعالان راستگرای صهیونیست از طرفداران خود برای رفتن به محل تیراندازی به یک صهیونیست در روز گذشته ، پلیس اسرائیل به منظور آنچه که آن را جلوگیری از درگیری میان مسلمانان و صهیونیست ها نامیده است ، مسجدالاقصی را تا اطلاع ثانوی به روی همه زائران بست.

یک فعال راستگرای صهیونیست شب گذشته هنگام خارج شدن از نشستی برای تبلیغ درباره شرکت در فراخوان به منظور اجازه دادن به یهودیان  برای ادای نماز در مسجدالاقصی هدف تیراندازی قرار گرفت و زخمی شد.
    
پلیس رژیم اسرائیل اعلام کرد که یک مرد سوار بر موتورسیکلت به مرد یهودی (صهیونیست) حدوداً 50 ساله در خارج از ساختمان مرکز مناحیم بیگن واقع در نزدیک بخش قدیمی شهر قدس تیراندازی کرد.

" جاناتان هالیوی " مدیر بیمارستان  شعاري تسيدك گفت که فرد مجروح در وضعیت وخیمی قرار دارد ولی وضعش باثبات است و از ناحیه اصابت گلوله در سر و سینه مورد عمل جراحی قرار خواهد گرفت.

مسئولان اسرائیلی گفته اند که این مرد به نام " يهودا گليك " یک فعال متولد آمریکا و وابسته به جنبشی است که از یهودیان می خواهد درمکانی که آنرا جبل المعبد می نامند، نماز به جای بیاورند، این درحالیست که مسلمانان این مکان را حرم شریف می نامند.

از زمان جنگ غزه  که ماه اوت گذشته به پایان رسید، اوضاع در بخش شرقی قدس متشنج شده است و تقریباً هر روز درگیری هایی میان نیروهای اسرئیلی با معترضان فلسطینی روی می دهد.

" موشي فيگلين " عضو برجسته کنست (پارلمان) اسرائیل وابسته به حزب ليكود به رهبری بنيامين نتانیاهو  گفت که گلیک هنگام خارج شدن از نشستی که تحت عنوان "اسرائيل به جبل المعبد باز می گردد" ، هدف تیراندازی قرار گرفت.

وی افزود " اتفاق امشب ، مقدمه ای برای به قتل رساندن یهودا جلیک رئیس سازمان ما است".

فيگ لين گفته است که قبل از تیراندازی به گلیک مردی را درحال صحبت  با او  به زبان عبری و لهجه عربی مشاهده کرده است.

" نير بركات " شهردار قدس در محل تیراندازی گفت که این اتفاق بسیار خطرناک است و مسئولان آنرا بازخواست می کنیم.

پربیننده ترین خبرها