استقبال حماس و جهاد از ترور یک تندروی صهیونیست

استقبال حماس  و جهاد از ترور یک تندروی صهیونیست
پنج‌شنبه 8 آبان 1393 - 18:34

جنبش حماس، روز پنج شنبه با استقبال از عملیات تیراندازی به "یهودا گلیک" از فعالان تندروی راستگرای صهیونیست، گسترش این نوع عملیات مقاومت را خواستار شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "فوزی برهوم" سخنگوی جنبش مقاومت فلسطین "حماس" با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: عملیات دلیرانه و قهرمانانۀ حمله به یکی از مسئولان تشکل موسوم به هیئت امنای "جبل الهیکل" که از گروه های تندرو و نژادپرستِ صهیونیستی است، در هنگام ورود به مسجد الاقصی را تبریک عرض می کنیم.

وی افزود: از مردم فلسطین در قدس و کرانه باختری و همه فلسطینی ها می خواهیم، این گونه عملیات مقاومت را گسترش دهند و با تمام قدرت به دفاع از مسجد الاقصی و حقوق ملت فلسطین بپردازند و به هر قیمتی که شده، با نظامیان اشغالگر و شهرک نشینان صهیونیست درگیر شوند.

سخنگوی جنبش حماس تاکید کرد: این عملیات، واکنشی بدیهی و بازتابی طبیعی به جنایت های صهیونیست ها و هتک حرمت مسجد الاقصی و ورود به صحن های این مسجد و تعرض به نمازگزاران مسلمان و کوچاندن مردم قدس است.

جنبش حماس همچنین شهادت معتز حجازی مسئول این عملیات را که صبح امروز، به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسید، تسلیت گفت.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز با انتشار بیانیه ای کوتاه، اعلام کرد که معتز حجازی وابسته به این جنبش است و عملیاتِ او را اقدامی انقلابی اعلام کرد.

جوانان فلسطین که برای حمایت از مسجد الاقصی در این منطقه تحصن کرده اند، در منطقه حی راس العمود و سلوان شهر اشغالی قدس با اشغالگران درگیر شدند.

پلیس رژیم صهیونیستی در شهر قدس و در منطقه باب العمود، شمار نیروهای خود را افزایش داده است.
26

 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها