گزارش العالم از جزییات شهادت یک فلسطینی در قدس+ فیلم

پنج‌شنبه 8 آبان 1393 - 22:04

قدس اشغالی (العالم) ـ نیروهای رژیم اشغالگر "معتز ابراهیم خلیل حجازی" را که قبلاً اسیر بود، به اتهام تلاش برای ترور یک خاخام صهیونیست به نام "یهودا گلیک" به ضرب گلوله شهید و چند عضو خانواده اش را بازداشت کردند.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، نیروهای رژیم صهیونیستی پس از به شهادت رساندن معتز ابراهیم خلیل حجازی دروازه های مسجد الاقصی را نیز بستند.

نظامیان صهیونیست معتز را در منطقه الثوره شهید کردند و امدادگران را از نزدیک شدن به وی و کمک به معالجه او منع کردند.

رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که معتز به سوی یهودا گلیک تیراندازی کرده بود.

یهودا گلیک از حامیان سرسخت تخریب مسجد الاقصی و ساخت معبد افسانه ای حضرت سلیمان (هیکل) در محل این مسجد مقدس است.

یکی از فلسطینیان ساکن قدس امروز در مصاحبه با خضر شاهین، گزارشگر شبکه العالم در این شهر مقدس گفت: نظامیان صهیونیست تیرهای زیادی به سوی معتز شلیک کردند و پس از به شهادت رساندن وی مانع نزدیک شدن امدادگران به محل جنایت شدند.

فلسطینی دیگری نیز خاطرنشان کرد: صدها نظامی صهیونیست با انواع اسلحه منطقه الثوره را محاصره و از بیرون آمدن فلسطینیان از خانه هایشان جلوگیری کردند تا بتوانند معتز را به راحتی به شهادت برسانند.

یک فلسطینی دیگر گفت: نظامیان صهیونیست وارد منازل فلسطینیان شدند و اثاثیه های آنها را تخریب کردند در حالی که می دانستند منزل معتز ابراهیم در کجا واقع است.

رژیم صهیونیستی همچنین با مستقر کردن تعداد زیادی از نظامیان خود در اطراف مسجد الاقصی، مانع ورود فلسطینیان به این مسجد برای اقامه نماز شدند و اعلام کرده که فلسطینیان تا اطلاع ثانوی نمی توانند وارد مسجد شوند.

فلسطینیان قدس نیز در اعتراض به ترور معتز ابراهیم و محاصره مسجد الاقصی در مناطق مختلف قدس تظاهرات کردند.

گزارشگر العالم گفت که رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از وقوع انتفاضه سوم در شهر قدس، مناطق مختلف این شهر را منطقه نظامی بسته اعلام کرده است.

جنبش حماس، با استقبال از عملیات تیراندازی به "یهودا گلیک" از فعالان تندروی راستگرای صهیونیست، گسترش این نوع عملیات مقاومت را خواستار شد.
10/30- TOK

پربیننده ترین خبرها