جمعیت حقوق بشر بحرین خواستار توقف "سلب تابعیت" شد

جمعیت حقوق بشر بحرین خواستار توقف
جمعه 9 آبان 1393 - 15:09

العالم - جمعیت حقوق بشر بحرین خواستار توقف حکم سلب تابعیت برای 31 شهروند این کشور شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از "صورت المنامه"، جمعیت حقوق بشر بحرین خواهان توقف اجرای حکم دادگاه جنائی مبتنی بر سلب تابعیت 10 شهروندی که از کشور تبعید شده و همچنین توقف صدور حکم مشابه علیه 21 شهروند دیگر شد.

این جمعیت با صدور بیانیه ای خواستار توقف صدور حکم سلب تابعیت و دعوت از گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل جهت رسیدگی به وضعیت افراد بدون تابعیت و درخواست از رژیم بحرین برای صرف نظر کردن از اجرای این حکم شد.

جمعیت حقوق بشر بحرین با تاکید براینکه سلب تابعیت شهروندان با اصول و قوانین  بین المللی در تضاد است ، از صدور حکم مورخه  28 ماه جاری که در کنار سلب تابعیت شهروندان ، آنها را به پرداخت مبلغ 100 دینار جریمه کرده است، ابراز نگرانی کرد.

دربخشی از بیانیه این جمعیت آمده است: این حکم یعنی گنجاندن شهروندان در قالب افراد بدون تابعیت، محروم کردن آنها از زندگی در کشور و صدمه زدن به وضعیت زندگی شهروندان مذکور و خانواده هایشان است.

جمعیت حقوق بشر بحرین همچنین از آسیب دیدن جامعه از صدور این حکم خبر داد و اعلام کرد: این وضعیت بسیار خشونت آمیز بوده و این مجازات با اصل حق برخوردای از تابعیت و همه پیمانهای بین المللی و به ویژه میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی که بحرین آن را قبول کرده و همچنین با بیانیه جهانی حقوق بشر در تضاد است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها