عشایر سنی البونمر از داعش انتقام می گیرند+فیلم

جمعه 9 آبان 1393 - 16:56

عراق (العالم) ـ عشایر البونمر دراستان الانبار عراق درصدد گرفتن انتقام از گروه تروریستی داعش به دلیل اعدام 150 نفر از اعضای این عشیره هستند.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری شبکه العالم، خبر گرفتن انتقام از گروه داعش درحالی منتشر می شود که "نعیم الکعود" یکی از بزرگان عشیره سنی "البونمر" در استان الانبار عراق روز پنجشنبه (8آبان ماه) از اعدام 228 عضو این عشیره به دست این گروه تروریستی و تکفیری در دو روز گذشته خبر داده بود.

حيدر قاسم خبرنگار شبکه خبری العالم از عراق به نقل ازمنابع رسمی عراقی گزارش داد: نیروهای عراقی، تک تیراندازان تروریست مستقر در باغ های استان دیاله در شرق عراق را به طور کامل از بین بردند.

بر اساس این گزارش، نیروهای عراقی در درگیری با تروریست های داعش در چند محور پیشروی کرده اند و در دیاله به طور رسمی اعلام شده است که نیروهای امنیتی عراق توانسته اند همه عناصر مسلح تک تیرانداز مستقردر مناطق مختلف باغ های این استان، به هلاکت برسانند.

به گزارش خبرنگار العالم، نیروهای امنیتی عراق در استان صلاح الدین نیز توانستند امنیت راه های استراتژیک میان بیحی در شمال تکریت و مرکز این شهر را تامین کنند تا امدادرسانی به عناصر داعش و ارتباط گروه های مسلح در الشرقاط و موصل را به سمت برخی از مناطق در تکریت قطع کنند.

وی افزود: عناصر داعش جنایات فجیعی را علیه عشایر البونمر در استان الانبار مرتکب شده اند. تروریست های داعش 150 نفر از عشایر البونمر را در منطقه الجزیره قتل عام کرده اند.

خبرنگار العالم خاطرنشان کرد، عشیره البونمر در صدد گرفتن انتقام خون 150 نفر از اعضای این عشیره در مناطق مختلف استان الانبار برآمده اند.

خبرنگار العالم همچنین گزارش داد که نیروهای ارتش عراق با اجرای عملیاتی حدود 10 خودرو را در مناطق سنجار منهدم و عناصرمسلح داخل آن را به هلاکت رساندند.

بر اساس این گزارش، نیروهای امنیتی عراق همچنین در منطقه جرف الصخر که مرکز و اطراف آن از وجود تروریست ها پاکسازی شده است، پیشروی و مناطق الفاضلیه و الفاضلیه 2 را آزاد کردند و درحال نزدیک شدن به مناطق الفارسيه و برخی مناطق دیگر هستند.

بنابر این گزارش درگیری های نیمه سنگینی نیز میان نیروهای امنیتی و عناصر مسلح فراری که از رود فرات به سمت عامریه در فلوجه نقل مکان کرده اند، جریان دارد.

تامین امنیت این مناطق، تا حدود زیادی خطر را از بغداد دور و امنیت مناطق شمال کربلای معلا را فراهم کرد.

خبرنگار العالم درعراق همچنین از هلاکت شمار زیادی از عناصر مسلح تروریست به دست نیروهای امنیتی و اسارت تعدادی از آنها خبر داد که درحال حاضر تحت بازجویی قرار دارند.

 

پربیننده ترین خبرها