فرمانده ارتش عراق: الانبار تا یک ماه دیگر آزاد می شود

فرمانده ارتش عراق: الانبار تا یک ماه دیگر آزاد می شود
جمعه 9 آبان 1393 - 19:04

وزیر دفاع عراق امروز اعلام کرد که استان الانبار در غرب عراق تا یک ماه آینده از دست تروریست ها آزاد خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از پایگاه السومریه نیوز، " خالد العبیدی" روز جمعه در نشستی با فرماندهان نظامی در پایگاه عین الاسد در استان الانبار گفت: نیروهای امنیتی و عشایر تا یک ماه آینده استان الانبار را از دست تروریست ها آزاد خواهند کرد.

" صباح كرحوت" رئیس شورای استان الانبار در غرب عراق گفت: وزیر دفاع عراق روز جمعه وارد پایگاه هوایی عین الاسد در استان الانبار شد و با مسئولان امنیتی برای پی گیری طرح های تهیه شده با هدف آزادی منطقه هیت و بخش های كبيسه والفرات درغرب الانبار گفتگو کرد.

كرحوت افزود: در این نشست راه های تقویت توان نیروهای امنیتی از طریق تجهیز آنان به جنگنده ها و بالگردهای هجومی به منظور مشارکت در آزادسازی شهرهای استان الانبار بررسی شد.

العبیدی در این دیدار همچنین با مسئولان امنیتی درباره تهیه مسکن مناسب برای عشایر البونمر که از سوی گروه داعش از مناطق خود رانده شده اند، و نیز تجهیز اعضای قبیله البونمر و عشایر الجغایفه و العبید برای پشتیبانی از نیروهای امنیتی گفتگو و تبادل نظر کرد.

كرحوت تصریح کرد: وزیر دفاع عراق با "رشيد فليح" فرمانده عملیات الانبار و " كاظم محمد الفهداوي " فرمانده پلیس استان الانبار و برخی دیگر از فرماندهان ارتش این استان دیدار و گفتگو کرد.

به گفته وی، وزیر دفاع عراق در این نشست اعلام کرد: آزادسازی الانبار در ماه آینده به ویژه مناطق نزدیک آن در راوه، الرطبه و القائم در غرب رمادی تحقق خواهد یافت.

خالد العبيدي وزیر دفاع عراق امروز برای دیدار با فرماندهان امنیتی در استان الانبار و تدوین طرح های نظامی برای آزادسازی شهرهای این استان از دست داعش، وارد پایگاه هوایی عین الاسد درغرب این استان شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها