جریمه،شلاق‌ و زندان داعش برای سیگارفروشها درنینوا

جریمه،شلاق‌ و زندان داعش برای سیگارفروشها درنینوا
جمعه 9 آبان 1393 - 22:36

داعش برای فروش سیگار در استان نینوا، 700 هزار تا یک میلیون دینار جریمه، چهار ماه زندان و 80 ضربه شلاق، مجازات تعیین کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از السومریه نیوز، یک منبع بومی در استان نینوا روز جمعه خبر داد: گروه تروریستی داعش، کسانی را که اقدام به فروش سیگار در این استان کنند، 700 هزار تا یک میلیون دینار عراقی جریمه نقدی می کند.

وی افزود: آنها همچنین، فرد خاطی را به مدت 15 روز به زندان می اندازند و سپس علاوه بر 80 ضربه شلاق، سیگارهای او را مصادره می کنند.

به گفته این منبع که خواست نامش فاش نشود، "تاجری که اقدام به خرید سیگار و وارد کردن آن به استان نینوا کند، تا 4 میلیون دینار جریمه نقدی و به مدت چهار ماه زندانی می شود و باید 80 ضربه شلاق را نیز تحمل کند".

این منبع تاکید کرد: نیروهای پلیس داعش که متحسبان "دیوان حسبه" به شمار می روند، در خیابان ها و بازارهای شهر به گشت زنی می پردازند تا مردم را از سیگار کشیدن بازدارند و سیگارهای آنان را مصادره کرده و آن ها را جریمه کنند. کسی که سیگار بکشد، بر اساس قوانین داعش، تا 20 هزار دینار جریمه می شود.

داعش پیش از این، با حرام دانستن سیگار کشیدن، استعمال آن را در شهر موصل ممنوع کرده بود، اما در پی سرپیچی مردم از اجرای قوانین داعش و همچنین به سبب تنگنای مالی که داعش در عراق به آن دچار شده است، برای سیگار کشیدن، جریمه مالی تعیین شد.

26
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها