شماری از نیروهای پیشمرگه وارد عین العرب شدند

شماری از نیروهای پیشمرگه وارد عین العرب شدند
شنبه 10 آبان 1393 - 15:06

در حالی که ترکیه در صدد ممانعت از ورود نیروهای پیشمرگه کُرد عراق برای کمک به ساکنان شهر عین العرب سوریه بود، شماری از این نیروها بالاخره توانستند وارد این شهر شوند.

نماینده اتحاد دموکراتیک کردها در سوریه روز شنبه در مصاحبه اختصاصی با شبکه خبری العالم خاطرنشان کرد که کرد های پیشمرگه عراق برای کمک به کُردهای شهر عین العرب سوریه برای مقابله با تجاوزگری های گروه تروریستی داعش در صدد رفتن به این شهر از طریق مرز ترکیه هستند.
تروریست های داعش با حملات متعدد وسنگین خود مدتی است که این شهر مرزی سوریه را تحت محاصره قرار داده و شماری از مردم را در این شهر به خاک و خون کشیده اند.
ممانعت ترکیه از ورود پیشمرگه ها
با وجود انتشار خبرهایی مبنی بر ورود نیروهای پیشمرگه به شهر عین العرب، "محمد ابیش" صبح امروز اعلام کرد که نیروهای پیشمرگه عراق به دلیل ممانعت ترکیه نتوانسته اند وارد این شهر شوند.
محمد ابیش خاطرنشان کرد، دولت ترکیه که حامی تررویستهای داعش است مانع ورود پیشمرگه ها به عین العرب می شود.
وی با تاکید بر این که ورود پیشمرگه ها باعث تقویت روحیه نیروهای مردمی وابسته به اتحادیه دموکراتیک سوریه می شود، افزود: ترکیه ورود اعضای پیشمرگه را به ورود عناصر ارتش آزاد به فرماندهی عبدالجبار العکیدی از دست نشاندگان آنکارا مشروط کرده است.
ابیش تاکید کرد: حزب اتحادیه دموکرات و مردم کردزبان سوریه هرگز حضور وی و افرادش را برنمی تابند، و دفاع وی از عین العرب غیر قابل پذیرش است زیرا اگر او قصد مبارزه با داعش را داشته باشد مناطق زیادی مانند حلب و الرقه وجود دارد که می تواند به آن مناطق برود.
وی تصریح کرد، کشورهای جهان و به خصوص هم پیمان های ترکیه باید به دولت اردوغان فشار بیاورند تا از سیاست خصمانه خود علیه مردم سوریه دست بردارد.
ابیش افزود: گروه های مختلف سوری از جمله آزادگان رقه و لکشر جبهه کُردها در کنار مبارزان کُرد علیه داعش در عین العرب می جنگند به طوری که تا کنون دهها کشته داده اند.
وی خاطرنشان کرد، این مقدار اسلحه ای که پیشمرگه عراق قصد دارد به عین العرب وارد کند ممکن است در دفاع از شهر موثر باشد، اما مدافعان بیش از آن که نیاز به نیروی انسانی داشته باشند نیاز به مقدار بیشتری اسلحه دارند، زیرا اگر به اندازه داعشی ها سلاح در اختیارشان باشد می توانند داعش را نابود عناصر این گروه تروریستی را از عین العرب و همه منطقه بیرون کنند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها