ارتش سوریه حمله تروریست‌ها به حسکه را خنثی کرد

دوشنبه 12 آبان 1393 - 13:47

ارتش سوریه، عملیات تروریستها برای نفوذ به شهر الحسکه در شمال این کشور را ناکام گذاشت.

خبرنگار شبکه العالم گزارش داد، نیروهای ارتش سوریه به تقویت توان دفاعی خود در اطراف شهر حسکه ادامه می دهند و در درگیری هایی که درجریان تلاش عناصر مسلح برای نفوذ به شهر الحسکه از سمت جنوب شهر روی داد، عناصر مسلح متحمل خسارت هایی شدند و مجبور به عقب نشینی شدند.

یکی از فرماندهان میدانی ارتش سوریه به شبکه العالم، گفت: عناصر مسلح تلاش کرد تا به یکی از ایست های بازرسی ما در شهر حسکه نفوذ کند اما نیروهای سوری با همکاری نیروهای دفاع ملی توانستند با آنها مقابله و خسارت های زیادی به آنها وارد کنند.

گزارش ها از سوریه همچنین حاکی از آن است که درگیری ها در عمق غوطه شرقی در ریف دمشق هنوز متوقف نشده است و نیروهای ارتش سوریه مواضع عناصر مسلح در مناطق زملكا وعربين را هدف قرار دادند و درگیری ها در اطراف منطقه جوبر در شرق پایتخت سوریه همچنان ادامه دارد.

با پیشروی ارتش سوریه درریف دمشق، تلاش های آشتی ملی این بار نیز نتیجه بخش بود و 110 نفر از عناصر مسلح از مناطق الزبدانی، بلودان و الملیحه خود را تسلیم مقامات سوری کردند و بعد از انجام مراحل قانونی، کسانی که علیه دولت دست به سلاح برده بودند، در مراکزی از نظر روانی و اجتماعی زیر نظر متخصصان، برای بازگشت به جامعه آماده می شوند.

شيخ "جهاد الدالی" خطیب و امام جماعت سوری به شبکه العالم گفت: سوریه جوانان و مردم را به حمایت از دولت فرا خوانده اند و این مراکز برای هدایت جوانان گمراه که تحت تاثیر غرب و افکار فریبنده غرب و فتواهای گمراه کننده قرار گرفته اند، تلاش می کنند و جوانان سوری اکنون به این نتیجه رسیده اند که غرب خواهان نابودی سوریه است.

به اعتقاد ناظران، آشتی ملی درمناطقی از ریف دمشق بر روستاهای نزدیک به این منطقه تاثیر مثبت می گذارد و بسیاری از عناصر مسلح را به تسلیم شدن و به زمین گذاشتن سلاحشان وا می دارد.

پربیننده ترین خبرها