داعش گروگان‌های کُرد را چگونه شکنجه می‌کرد؟

داعش گروگان‌های کُرد را چگونه شکنجه می‌کرد؟
سه شنبه 13 آبان 1393 - 22:40

دیده‌بان حقوق بشر روز سه شنبه عناصر مسلح داعش را به شکنجه ده‌ها نوجوان ربوده شده از شهر عین العرب در سوریه متهم کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، خبرگزاری فرانس پرس اعلام کرد: این نوجوانان که بین 14 تا 16 سال سن دارند، عضو یک مجموعه 153 نفری بودند که در هنگام بازگشت به خانه های خود در عین العرب، توسط گروهک داعش در 29 ماه می گذشته  ربوده و به گروگان گرفته شده اند.

در بیانیه دیده بان حقوق بشر آمده است که در هفته گذشته 25 نفر از این گروه آزاد شدند و این افراد تاکید کردند که در معرض ضرب و جرح با کابل های برق قرار می گرفتند همچنین وادار شدند که نوارهای ویدیویی سر بریدن جلادها و عملیات آنها را ببینند.

بنا به شهادت های 4 تن از این نوجوانان، تروریستها آنهایی را که تلاش می کردند فرار کنند و یا به قوانین تعیین شده در هنگام کلاسهای آموزش دین احترام نمی گذاشتند، شکنجه می کردند.

به گفته این نوجوانان کُرد، گروگان هایی که به مبارزان یگان های حمایت از ملت کُرد نزدیک بودند، بیشتر تحت شکنجه قرار می گرفتند. یگانهای حمایت از ملت کُرد از شهر عین العرب دفاع می کنند.

یکی از گروگان های آزاد شده که 15 سال سن دارد، گفت: عناصر داعش از آنها می خواستند که آدرس خانواده های خود و یا عموزادگان و خویشاوندانشان را بدهند و می گفتند هنگامی که وارد عین العرب شدیم آنها را دستگیر می کنیم و می کشیم. آنها یگانهای حمایت از ملت کُرد را از کافران می دانند.

این نوجوانان آزاد شده خاطرنشان کردند که در روز فقط دو وعده غذایی داشتند و وادار می شدند تا در روز 5 بار نماز بخوانند و در درسهای دینی مشارکت کنند. آنها خاطرنشان کردند که جلادان داعش، سوری، اردنی، لیبیایی، تونسی و سعودی بودند.

گروهک تروریستی داعش به ارتکاب جنایتهای ضدبشری متهم است. همچنین مسوول قتل و شکنجه و تجاوز و ربودن افراد در مناطق تحت سیطره خود در سوریه و نیز عراق است. مرکز نظارت بر حقوق بشر سوریه نیز تاکید کرد که گروهک داعش 93 کُرد سوریه را آزاد کرده است.

این مرکز افزود: داعش در ماه فوریه 100 نفر را به اتهام عضویت در حزب اتحاد دموکراتیک کُردهای سوریه (از احزاب مخالف) که در مسیر خود از شمال سوریه به عراق بودند، ربود. داعش روز گذشته تمام کُردهای بازداشت شده در سوریه به استثنای هفت نفر را آزاد کرد.

اما مرکز نظارت بر حقوق بشر سوریه علت آزادی این بازداشت شدگان را توضیح نداد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها