اعتراف آمریکا به موفقیت ارتش عراق در مبارزه با داعش

اعتراف آمریکا به موفقیت ارتش عراق در مبارزه با داعش
چهارشنبه 14 آبان 1393 - 19:03

سخنگوی وزارت جنگ آمریکا با اعلام پیشروی های ارتش عراق در مبارزه با گروه تروریستی داعش تاکید کرد که کشتار قبیله البونمر نشانگر وحشیگری این گروه است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دریادار جان کربی روز چهارشنبه در مصاحبه با شبکه سی ان ان خاطرنشان کرد که کشتار عشیره اهل تسنن البونمر نشانگر اوج وحشیگری گروه تروریستی داعش است.

وی افزود: نمی توان به تعداد دقیقی از قربانیانی که به دست داعش کشته شده اند رسید اما این امر مسلم است که داعش روش های وحشیانه و تفکرات خشونت آمیزی را در پیش گرفته که باعث تهدید ما و هم پیمانانمان در عراق شده از این رو برای توسعه توانایی و امکانات شرکای خود درعراق تلاش می کنیم.

کربی با اشاره به عملیات ارتش عراق تاکید کرد، حملات نیروهای عراقی اگرچه وسیع و گسترده نیست اما با توفیقاتی در برخی مناطق مانند تصفیه خانه بیجی همراه بوده است مثلا پیشمرگه ها در شمال تعدادی از روستاها و شهرک ها را آزاد کردند اما باید توجه داشت که عملیات هوایی به تنهایی عامل پیروزی نیست و باید حملات زمینی هم به خوبی انجام شود.

وی درباره میزان سودمندی حملات جنگنده های آمریکایی هم زمان با افزایش رو به رشد پیوستن خارجی ها به صفوف داعش گفت: ما در حال حاضر کارهای زیادی برای انجام دادن داریم اما رسانه ها متاسفانه فقط روی حملات هوایی متمرکز شده اند.

کربی گفت: با وجود حملات آمریکایی ها، حضور و مبارزه عراقی ها با داعش و مقابله در برابر نفوذ آنها در تمام عراق قابل مشاهده است.

گفتنی است نیروهای امنیتی عراق با پشتیبانی داوطلبان مردمی به پیشروی های زیادی در زمینه آزادسازی منطقه جرف الصخر در شمال بابل و سیطره بر اکثر مناطق بیجی و شمال تکریت در استان صلاح الدین دست یافته اندو غیر از این در استان های دیالی و سلسه جبال حمرین نیز پیشروی کرده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها