سرکوب راهپیمایی مردم بحرین درمخالفت با انتخابات

سرکوب راهپیمایی مردم بحرین درمخالفت با انتخابات
پنج‌شنبه 15 آبان 1393 - 17:54

نیروهای رژیم آل خلیفه راهپیمایی مردم بحرین درمخالفت با برگزاری انتخابات پارلمانی آینده در این کشور را سرکوب کردند.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، نیروهای رژیم بحرین در جریان حمله و سرکوب راهپیمایی های مردم در مخالف با برگزاری انتخابات پارلمانی در این کشور، عده ای از راهپیمایان را زخمی کردند.

درهمین حال، سازمان های حقوق بشری حمله نیروهای رژیم آل خلیفه به تظاهرکنندگان و مراسم دینی را محکوم کردند و مقامات این رژیم را مسئول پیامدهای منفی این اقدام دانستند.

رژیم بحرین قرار است انتخابات پارلمانی را در این کشور برگزار کند اما احزاب و جمعیت های مخالف این انتخابات را برآورده کننده خواست و اراده مردم ندانسته و فاقد اعتبار می شمارند. احزاب و جمعیت های مخالف این انتخابات را تحریم کرده و از مردم خواسته اند تا در آن شرکت نکنند.

بحرین از 14 فوریه سال 2011 میلادی شاهد انقلاب مردمی علیه رژیم آل‌خلیفه است. مردم خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در کشورشان هستند.

این درخواست‌ها با سرکوبگری رژیم بحرین با همدستی برخی کشورهای عربی از جمله عربستان روبه‌رو شده است. رژیم بحرین در راه سرکوب بحرین همچنین عناصر پاکستانی را به خدمت گرفته است.

نیروهای نظامی مشترک شورای همکاری خلیج فارس موسوم به سپر جزیره نیز در این راه به رژیم بحرین کمک می‌کنند.

در این مدت، صدها نفر شهید یا زخمی شده و یا به زندان افتاده و شکنجه شده‌اند.

رژیم بحرین برای خاموش کردن شعله اعتراضات شمار زیادی از رهبران مخالف را بازداشت و با پرونده سازی به زندان‌های طولانی‌مدت محکوم کرده است.

با وجود همه این اقدامات، جنبش مردم بحرین برای دستیابی به خواسته‌های خود همچنان ادامه دارد و آنها با برپایی تظاهرات خواهان برآورده شدن این خواسته‌ها هستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها