اسرائیل 200 خانه دیگر در قدس می سازد

اسرائیل 200 خانه دیگر در قدس می سازد
پنج‌شنبه 22 آبان 1393 - 09:45

شهرداری رژیم صهیونیستی در قدس، مجوز احداث 200 واحد مسکونی جدید را در شهرکی در شمال این شهر اشغال شده صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این اقدام در حالی صورت می گیرد که قرار است جان کری وزیر خارجه آمریکا برای بحث درباره مسائل مختلف از جمله مخالفت محافل بین المللی با تداوم شهرک سازی های رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی به منطقه سفر کند.

هفته گذشته منابع خبری گزارش دادند، واشنگتن درباره استفاده از حق وتو برای ناکام گذاشتن اقدامات تشکیلات خودگردان که قصد دارد پیش‌نویس طرح پایان دادن به اشغالگری را به شورای امنیت ارائه کند، بررسی خواهد کرد.

جان کری وزیر خارجه آمریکا در تماس تلفنی شنبه گذشته با نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نسبت به تغییر وضعیت کنونی قدس شرقی به ویژه تنش ها در مسجد الاقصی هشدار داد.

کمیته برنامه‌ریزی و ساخت و ساز شهرداری قدس اشغالی روز سوم نوامبر نیز با احداث 500 واحد مسکونی دیگر در شهرک صهیونیستی "رامات شلومو" موافقت کرد.

نتانیاهو در چند روز گذشته دستور ساخت 660 واحد مسکونی جدید در رامات شلومو و 400 واحد مسکونی دیگر در شهرک "هارحوما" واقع در "ابوغنیم" را صادر کرد.

رژیم اشغالگر قدس در حالی با ساخت و سازهای جدید در سرزمین های اشغالی موافقت می کند که با انتقادهای شدید کشورهای جهان در خصوص توسعه شهرک سازی ها روبه رو شده است.

اتحادیه اروپا ضمن آنکه از بی اعتنایی رژیم صهیونیستی  به درخواست های جامعه جهانی برای توقف شهرک سازی ها ابراز تاسف کرده، از تصمیم این رژیم برای توسعه ساخت و سازها به شدت انتقاد کرده است.

پربیننده ترین خبرها