بحران به دستگاههای امنیتی رژیم اسرائیل کشیده شد

بحران به دستگاههای امنیتی رژیم اسرائیل کشیده شد
پنج‌شنبه 22 آبان 1393 - 17:56

بحران در رژیم اسرائیل درپی جنگ اخیر علیه غزه و انتفاضه کنونی مردم فلسطین در کرانه باختری رود اردن از کابینه به دستگاههای امنیتی این رژیم گسترش یافت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل درپی جنگ اخیر علیه نوار غزه و انتفاضه کنونی مردم فلسطین در کرانه باختری رود اردن و اختلافات بر سر بودجه و مسائل داخلی دچار بحران شدید شده است؛ به گونه ای که در آخرین مورد، عمیر پرتز وزیر محیط زیست و وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی به دلیل اختلافات گسترده با نخست وزیر این رژیم از ائتلاف حاکم خارج شد.

درهمین حال، بحران در دستگاه حاکمه رژیم اسرائیل به کابینه محدود نشده است، به گونه ای که اختلافات بین روسای دستگاههای امنیتی و ارتش رژیم اسرائیل نیز جنبه علنی و آشکار به خود گرفته و تا جایی پیش رفته که نتانیاهو، خود مجبور شده تا در این زمینه وارد عمل شود.

در همین راستا، بنیامین نتانیاهو امروز پنجشنبه به "بنی گانتس" رییس ستاد مشترک ارتش و "یورام کوهن" مدیر سازمان امنیت داخلی "شین بت" درباره علنی ساختن اختلافاتشان هشدار داد.

این اختلاف به خاطر جنگ اخیر غزه و رویدادهای قدس اشغالی و کرانه باختری است.

کابینه رژیم اسرائیل اعلام کرد که نتانیاهو از طرفین خواسته با یکدیگر به طور کامل همکاری کنند.

این اختلاف پس از برنامه شبکه دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی علنی شد که دو طرف یکدیگر را به کوتاهی در جنگ غزه و انتفاضه در قدس اشغالی متهم ساختند.

این درحالی است که اختلافات پیش از این، در درون کابینه رژیم اسرائیل علنی شد به گونه ای که وزیر محیط زیست و وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی به دلیل اختلافات گسترده با نخست وزیر این رژیم از ائتلاف حاکم خارج شد.

گزارشگر کانال 2 تلویزیون رژیم صهیونیستی در این باره گفت: "وقتی عمیر پرتز وارد جلسه کابینه شد، این سؤال مطرح شد که استعفای او سریع ارائه می شود، یا دستور برکناریش از سوی نتانیاهو پس از اظهارات بی مهابا در یک گفتگوی سیاسی صادر خواهد شد."

تلویزیون رژیم صهیونیستی در همین حال بخشی از اظهارات وی را در این باره پخش کرد. عمیر پرتز گفت: "من خواستار ماندن در این کابینه نیستم. روز دو شنبه باید برای بودجه رای دهیم، این بودجه را تایید نمی کنم، نتانیاهو اسیر راستگرایان افراطی شده است. بنظر من وی کاملا فلج است."

گزارشگر کانال 2 رژیم صهیونیستی در ادامه این گزارش، اظهار داشت: "نتانیاهو در جلسه عمیر پرتز، نه تنها با وی بلکه با لیونی و طرفدارانش به مقابله پرداخت."

نتانیاهو خطاب به پرتز گفت: "ما با فعالیتهای ضد اسرائیلی روبرو هستیم. اعضای دولت باید برای مقابله با این بحران بایکدیگر متحد شوند، جایگاه تو کنار میز مذاکرات کابینه نیست."

پرتز هم در پاسخ اظهار داشت: "درست نیست افرادی که در جستجوی راه حل سیاسی هستند به سستی در قبال تروریسم متهم شوند. من با سرسختی بیشتر از تو با تروریسم مقابله کردم و فرایند صلح را به سوی پیش روی سوق دادم."

گزارشگر کانال 2 خاطرنشان کرد: "پرتز در این میان باید تنها خود را بخاطر پیوستن به کابینه نتانیاهو متهم کند، چرا که وی پیش از این با متهم کردن شلی یحیموویچ به احتمال پیوستن به نتانیاهو در آینده، حزب کار را ترک کرد."

تلویزیون رژیم صهیونیستی در همین حال اظهارات دو سال پیش پرتز را پخش کرد. پرتز در آن زمان گفته بود: "ما بخشی از کابینه نتانیاهو را تشکیل نمی دهیم، اگر از ما خواسته شد به اپوزیسیون ملحق شویم، به اپوزیسیون می پیوندیم، هیچ دری را به روی نتانیاهو باز نمی کنیم."


 

 

 

 

پربیننده ترین خبرها